Time goes by and a new journey coming up! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Time goes by and a new journey coming up! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Time goes by and a new journey coming up!

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

17 December 2013 | Nederland, Zwolle

FOR ENGLISH CHECK BELOW

Ik zit al een tijdje na te denken hoe ik deze blog vormgeef. Het is alweer even geleden dat ik mijn vorige blog heb geschreven. Er is in de tussentijd best veel gebeurd, maar niet zoveel met betrekking tot Noorwegen. Ik zal jullie kort proberen te vertellen wat ik afgelopen tijd heb gedaan en hoe het ervoor staat met mijn plannen voor 2014!

Allereerst, wat heb ik afgelopen tijd gedaan. Vanaf juni ben ik fulltime (meestal 40, soms 32 uur per week) aan het werk op de klantenservice bij VanDijk.nl. Het is af en toe wel even pittig, niet alle klanten zijn even aardig maar daar tegenover staan ontzettend leuke collega's en redelijk gevarieerd werk. Het leukste vind ik het als je echt iets voor een klant kunt betekenen of een situatie moet uitzoeken voor een klant, me echt ergens in verdiepen en een acceptabele/goede/passende oplossing vinden, dat is uitdagend en houdt het werk interessant. Hoe langer ik er werk, hoe meer ik het een klein wondertje vind dat ik dit werk gevonden heb. Al meer dan een half jaar zoveel uren in de week draagt mooi bij aan mijn lesgeld voor de BSN en in deze tijd zo snel een baan vinden met zoveel uur is toch wel bijzonder. Ik hoop hier tot en met de laatste week van januari te kunnen werken, zodat ik zo lang mogelijk doorwerk. Vervolgens heb ik dan nog de eerste twee weken van februari om me specifiek voor te bereiden op mijn vertrek.

Wat me bij mijn volgende punt brengt, hoe staat het ervoor met mijn plannen. Mijn plannen voor de BSN (Bible School for the Nations) worden steeds specifieker. Ik heb een tijdje geleden mijn eerste aanbetaling gedaan en het lijkt erop dat ik voor het einde van het jaar mijn volledige lesfase kan betalen! Dit betekent dat ik al het geld wat in januari en februari binnenkomt, kan gebruiken voor mijn reis erheen, verzekeringen en een begin van mijn Outreach. (Zeker een dankpuntje voor mij!) Ik zal niet in staat zijn om ook het bedrag van mijn outreach bij elkaar te krijgen. Dit vind ik stiekem best lastig omdat ik dus op God moet vertrouwen dat het geld bij elkaar komt.. (Gebedspunt, ;) ) Lastig maar wel goed om steeds meer te leren om op God te vertrouwen (:

Naast werken heb ik me de afgelopen tijd ook serieuzer gericht op de kindernevendienst in mijn gemeente. Ik heb inmiddels ongeveer vier jaar als assistent één keer in de vier weken meegedraaid en heb vanaf deze zomer als leider één keer in de vier weken kindernevendienst gedraaid voor kinderen van ongeveer 8 tot 12 jaar. Ik vind het zeker een uitdaging om elke keer een programma te bedenken en ze bezig te houden (mijn groepje is, laten we zeggen, erg energiek^^), maar ik vind het ontzettend leuk om te doen en ontdek steeds meer dat kinderen echt wel mijn ding is. Daarnaast heb ik afgelopen drie weken het kindermoment in de dienst gedaan voor Advent. Elke keer is het superleuk om te doen met de kinderen (elke week is er een nieuw object wat staat voor een deel van het adventsverhaal), maar het naar voren lopen en met de microfoon voor de hele gemeente mijn verhaal doen, bezorgt me nog steeds buikpijn. Leuk om veel positieve reactie te krijgen op mijn verhaaltjes elke zondag, maar ontspannen is het nog niet echt. Wel een leuke en goede uitdaging, ik wil namelijk echt af van die overdreven zenuwen die ervoor zorgen dat ik dit soort dingen niet doe terwijl ik het super vind om te doen!

Ik denk dat jullie nu inmiddels wel weer aardig bij zijn, ik kijk er erg naar uit om in februari naar Noorwegen te gaan. Maar aan de andere kant vind ik het ook ontzettend spannend en stiekem een beetje eng. Sinds ik terug ben in Nederland heb ik veel bewuster gewerkt aan mijn vriendschappen en familierelaties. Hierdoor heeft het meer invloed op me om iedereen weer achter moet laten voor vijf maand, dit begint zo langzamerhand steeds meer door te dringen en werpt een boel 'wat als?' vragen op. Deels is dit natuurlijk goed, omdat het laat zien dat ik jullie allemaal gewoon ga missen straks, haha ^^.

Anyways, als je op de hoogte wilt blijven, vergeet dan niet je e-mailadres door te geven en omdat ik vrij veel werk is het lastiger om veel af te spreken in de laatste weken. Als je in januari of begin februari nog graag iets gezelligs wilt afspreken, laat het dan even weten! Hoe eerder, hoe meer kans dat het lukt, maar tijd vinden lukt bij mij eigenlijk altijd wel. Ten slotte zit ik vanaf nu nog twee maand in Nederland! In ieder geval voor nu weer bedankt dat je met me mee leeft en alvast fijne feestdagen en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! (:
Ps. Toch langer geworden dan ik wilde, hopelijk ben je niet halverwege gestopt met lezen ;)


ENGLISH

I have been thinking for a while how and what to write in this blog. It has been a while since I wrote my last blog. In between a lot has happened, but not too much concerning Norway and BSN. I will try to update you all on what I have been doing lately and how I'm doing concerning my plans for 2014.

First of all, what have I been doing lately. I have been working fulltime (mostly 40, sometimes 32 hours a week) since June at the customer service/help desk from VanDijk.nl. Sometimes it's tough, not all customers are as nice, but on the other hand there are great co-workers and different jobs to do. I like it most when I actually are able to do something for a customer or when I have to dig into a situation and figure out what's going on, and offer a acceptable/good/suitable solution. That's what makes my job challenging and interesting. The longer I work here, the more I realise finding this job was a small miracle. Over half a year working so much hours a week helps to provde my lecture phase payment for BSN and finding a job so soon in this time really is unique! I hope to be able to work here untill the last week of January, so I can work as long as possible. This leaves me with the first two weeks of February to prepare for my departure.

Which brings me to the next point, how I'm doing concerning my plans. Well, they are getting more and more specific. I have made my first payment for the BSN (Bible School for the Nations) and it starts to look like I will be able to pay my full lecture phase payment before the end of the year! (Thank God for this!) This means I can use all the money that comes in in January and February for my travelling to Norway, insurances and make a start for Outreach. I will not be able to gather all the money needed for outreach before my departure. To be completely honest, this kinda freaks me out. I'm used to being prepared and trust on myself for things like payments, but now I need to trust that God will provide (Prayer Point ;) ). It's tough, but good to learn more and more to trust God.

Besides working I have been a lot more serious about children's ministry in my church lately. I have been an assistent for children's ministry on sunday's for about four years and since this summer I have been leading children's ministry for children from 8 till 12 years old one time per month! It's not easy to come up with different subjects and keep them busy (my group is, let's say, real energetic^^), but I love doing it and it's starting to convince me that working with children is something I am really passionate about. On top of that, I have been doing a small talk in church the last three weeks for the children about the nativity story. It's fun to prepare and do this together with the children (every week there is a new object what symbolizes a part of the nativity story), but the walking up front and standing before my whole church with a microphone still gives me belly-aches. It's great to hear so many positive responses on my small talks every sunday, but it's not something relaxing yet. It is a good and fun challenge though, I really want to get rid of these nerves that make me not do stuff like this although I really like doing it!

I think this updated you guys quite a lot, I really look forward to going to Norway in February. On the other hand it's a bit scary and frightening. Since I have returned in the Netherlands I have been more intentional with my friendships and relationships with my family. Therefore I am starting to realize that I will have to leave everyone behind for five months and this impacts me a lot more than when I left for DTS. This leaves me with a lot of 'what if' questions. Partly it's a good sign of course, because it means I will really miss you all, haha!

Anyways, if you want to keep updated, don't forget to subscribe to my blog and in case you want to catch up with me, it's tougher to set dates because I work quite a lot. In case you want to skype or meet in January or the first weeks of February, let me know! The earlier I know, the bigger the chance we'll manage to actually do it. But even if you let me know just before departure, I'll do my very best to find a way to have time. After all I'll be in the Netherlands for another two months before I leave. For now, thank you for supporting me by reading my blog and standing next to me in this journey and a merry Christmas and the best wishes for 2014! (:
Ps. It turned out longer than I tried, hope you didn't stop reading half way through ;)

  • 18 December 2013 - 09:45

    Alette:

    Hoi Rieneke,

    Volgens mij ben ik wel halverwege gestopt met lezen, maar dat was meer omdat toen het Engelse deel begon.. Het wordt weer een drukke en spannende tijd voor je. Ik wens je alle goeds en Gods zegen op al je plannen. Hopelijk zien we elkaar nog even voor die tijd.

    Hartelijke groeten,
    Alette

  • 18 December 2013 - 10:19

    Rebecca:

    Jaaaa, weer een update! Super leuk! :)
    Zorgt dat ik er weer even bij stilsta dat je echt weer bijna weggaat... Ik ga je weer missen, maar ik weet dat wij gewoon super contact kunnen houden als je in het buitenland zit, dus dat gaat goed komen!
    Ik ben nog steeds stiekem jaloers dat je weer zo'n ontzettend gaaf programma gaat volgen!
    Zet hem op meid, je kan dit en geniet van alles, ook nu al!
    Liefs en dikke hug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 91950

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: