Up to the future! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Up to the future! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Up to the future!

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

04 Juli 2013 | Nederland, Zwolle

Hee allemaal!

Ik ben inmiddels alweer bijna 4maand terug in Nederland. Het was ontzettend wennen maar ik voel me alweer bijna een echte Nederlander. Behalve dat ik wat claustrofobische trekjes heb overgehouden aan mijn verblijf in de States, als ik op een drukke plek ben of mensen om me heen rennen op station, word ik een klein beetje gek haha!
Het werk zoeken was best een crime, maar het is me gelukt en nog wel fulltime ook! Tenminste 32 tot 40 uur per week! Namelijk bij Van Dijk Educatie als klantenservicemedewerker op de telefoon.
Alleen wel wennen om weer vroeg op te staan, de wekker gaat om 6.15! 
Nu ik dit schrijf heb ik mijn vierde week bijna afgerond, het werk bevalt goed en ik heb supercollega's :)

Dus zoals ik in mijn laatste blog al aangaf, the journey goes on. 
Vandaar deze update, ik wil jullie graag op de hoogte houden van waar ik mee bezig ben en wat mijn plannen zijn. Langzamerhand krijgen die namelijk meer vorm!

Mijn verdere plannen. Zoals de meesten van jullie weten, wil ik heel graag een vervolgschool doen bij Jeugd met een Opdracht. De Bible School for the Nations (BSN) trekt me heel erg. Bij deze school ga je je heel erg verdiepen in de bijbel. Maar ook hoe je cultuurbepaald naar de bijbel kijkt en hoe je dus het beste bijbelverhalen kunt vertellen zodat iemand uit een andere cultuur het punt ziet. Verschillende  culturen hebben immers andere interpretaties maar ook andere dingen die heel belangrijk zijn voor hen. Zoals voor Nederlanders onze onafhankelijkheid en zelf onze mening hebben ;). Bij deze school hoort ook weer een tweemaand outreach. Deze outreach zal bestaan uit het lesgeven van Engels en onderwijzen uit de bijbel in een nu nog onbekend land.
Deze school wil ik graag doen omdat het mijn passies (lesgeven en culturen) samenbrengt. Bovendien wil ik graag meer van de bijbel snappen en gaan zien waarom heel veel mensen er zoveel mee hebben (op het moment vind ik het lastig te geloven dat een boek "de waarheid" bevat en echt Gods woord is..)

Tot zover voor de meesten bekende informatie. ;)
De reden waarom ik (tot nu toe) nog geen duidelijke plannen had, is omdat er zoveel knelpunten waren/zijn.
Natuurlijk financiën, waaronder ook het feit dat na volgend jaar je geen stufi meer zou krijgen. Maar daarnaast ook het weer een half jaar weg zijn van mijn familie en vrienden en alles hier in Nederland. Ook twijfelde ik erg over of dit is wat God voor mij heeft of dat ik zelf gewoon graag weer wil reizen!
Na deze paar maanden goed nadenken, overwegen en een paar knelpunten minder (stufi is een jaar verlengd, een fulltime baan voor de zomer), heb ik besloten om me toch aan te melden voor de BSN in Noorwegen! 
En daar heb ik afgelopen week bericht van gehad dat ik aangenomen ben om in februari 2014 de BSN te gaan volgen. Dus voorlopig ga ik me erop richten om februari volgend jaar ons kleine landje weer te verlaten voor een half jaar!

Mijn financiën zijn nog niet rond, maar ik denk dat ik moet leren vertrouwen dat dat goed komt en tenslotte heb ik ook nog een goed half jaar voor ik zal vertrekken.
Dus dat is even een update met waar ik mee bezig ben!

Als je meer wilt weten over wat de BSN inhoudt, vraag me gerust of kijk op de website van Ywam Noorwegen:
http://www.heimen.org/en/bsn/om-bsn 

Dan nog een laatste ding, ik wil graag geloven dat ik het allemaal zelf kan rondbreien. Maar ik moet leren dat dat niet kan, ook ik (ja ook ik!) heb mensen nodig die me ondersteunen en vooral in gebed!
Zouden jullie met me mee willen bidden voor bevestiging van God of dit inderdaad is wat Hij wil dat ik ga doen en richtlijnen over hoe ik ook komend jaar betekenisvol kan zijn voor mijn omgeving? Dat ik niet alleen naar de BSN toeleef maar ook echt geniet van mijn tijd hier en dingen oppak ook al zijn het dus alleen maar tijdelijke dingen?

Dit was een korte update en ik houd jullie op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen!




Hi everyone! :)

By now I've been back about 4months in the Netherlands now. I really needed to get adapted again here, but I almost feel like a real Dutchie by now! Except I became a little bit claustrophobic, for example when I'm in a busy place or at the trainstation with people running passed me, I go a little crazy haha! (Everything is smaller here, also your personal space! For all of you who don't know the Netherlands :P)
So finding a job was way more difficult than I thought! But I found something, it's even for 32 to 40 hours a week! :) it's at a Dutch compagny giving out schoolbooks and I work at the helpdesk as someone who takes the calls.
Still trying to get used to waking up so early, my alarm goes at 6.15 am!
While writing this, I almost finished my fourth week of working at this place, and I like it! The work is nice and my coworkers are awesome :)

So like I said in my latest blog, "the journey goes on!"
Therefore this update, because I want to keep you all updated on what I'm doing and what my future plans are. Because slowly they are getting clearer!

My future plans. As most of you know, I really want to attend a second level school with ywam. The Bible School for the Nations (BSN) really has my interest. During this school we will dive deeper into the bible, but also look at how our culture influences the way we interprete the stories. Different cultures have different interpretations and also other things that are important, like for Dutchies our independance and having an opinion of ourselves ;)
This school also has a two month outreach. It will involve teaching English and giving bibleclasses in a so far unknown country.
I would really love to attend this school because it combines my passions (teaching and cultures). On top of that, I really want to get a bigger understanding of the bible and get inside why so many people really rely on it (right now I think it's hard to believe that a book is "the truth" and the word of God). 

So far the known information for most of you. ;)
The reason why my plans weren't more concrete (up to now), is because there were/are so many things kinda holding me back.
First of all of course, finances. Involving also a change in the Dutch system. Our government used to give some money monthly towards study, but from next year on they were planning on stopping to give this monthly payment.
Also, being gone again for half a year away from my family, friends and everything in the Netherlands. 
Beside that, I had a lot of doubt whether this is Gods plan for me, or just me wanting to travel!
After a lot of thinking these past months, considering and losing some of the things holding me back (the government delayed with a year so next year you will still be getting the payment, a fulltime job for the summer) so I decided to apply for the BSN in Norway!
And last week I received an e-mail that I am accepted to start the BSN in Norway, february 2014. So I'm going to focus on leaving my small country for another six months.

I do not have my finances yet, but I think I need to learn to trust that it'll be okay and after all I still have over six months before I leave. 
So that's an update on what I'm doing at the moment!

In case you want to know more about BSN, don't hesitate to ask me or check out the website of ywam Norway:
Http://www.heimen.org/en/bsn/om-bsn

Just one more little thing, I like to believe that I can do it all by myself. But I have to learn that I can't and that I (yes even I!) need people to support me, especially in prayer!
Please pray for confirmation from God that this really is His path for me and guidelines for how I can be meaningfull for the people around me during the coming months? 
For not just to be living forward to BSN but also really enjoy my time here eventhough everything I take on is temporary?

This was a short update and I will keep you all updated!
 

  • 05 Juli 2013 - 00:44

    Thamar:

    Toffe plannen en ook mooi om twee van je passies te kunnen gaan combineren!
    Gaaf!

    Heel veel succes en ik ga met je meebidden, vanuit hier!

    Groetjes Thamar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 965
Totaal aantal bezoekers 92011

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: