Stress, Sneeuw en Christmas :) - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Stress, Sneeuw en Christmas :) - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Stress, Sneeuw en Christmas :)

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

19 December 2012 | Verenigde Staten, Madison

Blog

Halllooo luitjes!
Deze keer een wat late blog, dat komt omdat ik een week gevast heb van mijn iPad. Het was heel makkelijk als ik niet wist wat ik moest doen om mijn iPad te pakken, me ermee terug te trekken etc. dus had ik besloten om mezelf even te herinneren aan het feit dat het alleen maar een levensvermakkelijker is! dit duurde tot gisteravond en ik heb het helemaal overleefd xD.

Op dit moment kijken we elke paar minuten op het internet of onze vluchten al geannuleerd zijn. Net zijn verschillende vluchten geannuleerd maar so far staat mijn vlucht nog steeds op tijd. Dus ik ga er nog steeds vanuit dat ik inderdaad morgen richting huis kan vertrekken. Dit komt allemaal door een sneeuwstorm die met een paar uur zal beginnen, volgens de voorspellingen.

Maargoed ik zal eerst verder vertellen wat er de laatste anderhalve week allemaal gebeurd is!

Vorige week hadden we een week over relationships, zowel over liefdesrelaties als over relaties met anderen, en je relatie met God. De spreker, Trou Sherman, was heel grappig met een boel maatschappijkritische grappen. Hij had een aantal goede eyeopeners, maar zijn stijl was shokeren en vervolgens nuance aanbrengen en uitleggen wat hij wilde laten zien. Dit was wel goed, maar soms ook wel wat apart.. XD

Verder hadden we weer een lovefeast met allemaal het thema kerst, we hadden kerst hapjes, een talent (of better gezegd no talent) show :)

Zaterdag avond hadden we een benefitdinner voor outreach voor alle outreaches, in totaal hebben we daar 2700$ opgehaald! We hebben voor ons team nu nog (maar) 4000€ nodig :)

Zaterdagochtend zijn we (onder het motto van teambonding :P) voor 6$ per persoon!, :) met ons team naar The Hobbit geweest! Hetwas heel gezellig, the hobbit is een superfilm en het was een heel leuke ervaring in een Amerikaanse bios! :P

Vanaf zondag tot en met vanochtend hadden we weer outreachvoorbereiding. Deze keer zijn we heel erg met cultuurverschillen bezig geweest en met dingetjes voorbereiden voor onze outreach zoals, dramastukjes uitzoeken en bedenken wat voor activiteiten we willen doen daar. Echt grappig hoeveel ik over de Nederlandse cultuur leer, sinds ik hier ben! het is niet alleen anders doen, maar ook anders denken! Bijvoorbeeld, de Amerikanen zijn doodsbang dat hun overheid te veel macht krijgt als ze bijvoorbeeld meer maatregelen krijgen om het zorgstelsel te verbeteren.. Heel grappig, afgelopen tijd heb ik discussies gehad over wapenbezit in de US (naar aanleiding van het schietincident in Connecticut), over de oorlogen en landen waar Amerika zich mee in mengt en nog een paar van dat soort onderwerpen. XD
Ook krijgen we steeds meer details over onze reis. We weten nu dat we in Creel (in de bergen) waarschijnlijk een aantal keren een dagtrip gaan hiken naar een dorpje verder in de bergen en dat we in Mexico City met een opvanghuis voor voormalig minderjarige prostituees gaan werken :) allemaal heel exciting dus! :)

Bovendien zijn we gisteravond wezen 'carollen' , kerstliedjes zingend langs de deuren in de buurt met gratis zelfgemaakte koekjes, dat was echt grappig en leuk :)

En toen kregen we gister het nieuws dat er vanavond een sneeuwstorm wordt verwacht dus vandaag besloot de leiding dat iedereen vandaag voor 6uur (verwachte starttijd) in ieder geval weg moet zijn van onze basis, naar de basis in Madison zelf (omdat er hier een groot risico is voor insneeuwen en alle landwegen worden meestal niet schoongemaakt dus dan zouden we hier morgen vastzitten). Maar daar hadden we nog niet op gerekend, dus ik moest in vier uur tijd pakken, dingen afronden hier en mijn hoofd omzetten naar vandaag vertrekken en vanacht waarschijnlijk op een bank of de grond in het gmc (de basis in Madison) slapen. Dus dat was even behoolrijk stressvol, maar inmiddels staan mijn spullen gepakt in de hal en heb ik mezelf redelijk bij elkaar geraapt en schrijf ik jullie dus nu om jullie ook weer op de hoogte te brengen :)
Tweederde van de mensen hier heeft inmiddels een annulering van de vlucht, maar zo ver hebben ze allemaal later morgenmiddag alsnog een nieuwe vlucht dus ik maak me niet zo'n zorgen meer,, oeps net weer een meisje met een geannuleerde vlucht.. Nou jaa jullie horen het wel hoe het allemaal gegaan is! We doen gewoon alles stap voor stap en we moedigen elkaar hier aan om in elke vertraging een mogelijkheid te zien :P haha, dus over een half uur naar het gmc en hopen en zien hoe het allemaal verder gaat.. Zoals wij hier zeggen, een goede voorbereiding op outreach weer :D

Verder ben ik persoonlijk heel erg bezig met mijn toewijding aan God in alles, om echt te weten (en vervolgens ook ernaar te handelen!) dat God het beter weet xD zoals Troy zei; pas maar op metbidden, je zou wel eens kunnen krijgen waar je naar vraagt... Soms geeft God "in" omdat je iets heel graag wil, maar mis je daardoor iets wat God voor coolers had bedacht.
Iets anders dat Troy zei vond ik ook heel gaaf en wilde ik jullie niet onthouden; "If we pray we believe in God, if God doesn't answer He believes in us!" (Als we bidden geloven we in God, als Hij niet antwoordt gelooft Hij in ons!)

Nou dat was het dan wel weer ongeveer voor deze week denk ik :) als ik op de klok kijk zie ik dat ik deze blog snel moet posten en dan laatste dingetjes bij elkaar pakken en op naar het gmc! :)

  • 22 December 2012 - 00:23

    Oma De Beer:

    Hallo Rieneke,

    Bedankt voor het mooie veslag.
    Geweldig dat je ons laat meemaken,wat je daarginds allemaal tegenkomt.
    Zowel leuke als noodzakelijke dingen.
    Zo zie je, hoe mooi het is, dat je toch in gedachten bij elkaar kunt zijn,
    al ben je ver weg.
    En nu maar afwachten of je met de zilverenbruiloft en de feestdagen thuis kunt zijn.
    Want dat blijkt dus niet zo vanzelfsprekend te zijn vanuit het gebied waar je
    nu bent.
    Wij wensen jou een heel goede vlucht en hopelijk tot zaterdag.

    Liefs en knuffel

    Oma de Beer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 91919

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: