Eennalaatste lesweek & Hot-cocoa fundraiser :) - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Eennalaatste lesweek & Hot-cocoa fundraiser :) - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Eennalaatste lesweek & Hot-cocoa fundraiser :)

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

08 December 2012 | Verenigde Staten, Madison

Dag lieve kijkbuiskindertjes :P

deze week was het thema Rescue and Restore Street Children (red en herstel straatkinderen). Was echt gaaf, onze spreker was Steve Bartel. Hij woont en werkt in Bogota, Columbia met straatkinderen. Ze hebben een programma om de kinderen vanaf de straat in een aantal stappen in een christelijk adoptiegezin te krijgen. Meer informatie vind je op hun site, www.streetchildrencolombia.org.
Zijn lessen waren de eerste dagen over alles wat straatkinderen doormaken en welke gevolgen dat dan vervolgens heeft voor hen.
De eerste dagen waren voor mij behoorlijk zwaar, ik voelde echt een enorme hopeloosheid en overwhelmd door de enorme omvang van het probeem en hoeveel crap die kinderen allemaal meemaken. Gelukkig was de tweede helft van de week over hoe ze de kinderen helpen veranderen (alleen helpen in de eerste levensbehoeftes gaat ze niet van de straat halen, dus ze poberen de kinderen echt te veranderen zodat ze in een normaal huis kunnen leven en later een eigen gezin en leven kunnen opbouwen van de straat). Hij vertelde heel veel verhalen over wat ze meemaken enzo, dat was echt heel gaaf :)

Donderdag hadden we eind van de middag de hot-chocolate fundraiser. Was wel cool, met ywam madison gingen we proberen 1000 koppen warme chocolademelk uit te delen, dat valt nog best wel tegen! We moesten ongeveer 13 koppen per persoon uitdelen, maar heel veel mensen wijzen het af omdat ze het niet vertrouwen als iets gratis is xD Het eerste uur hebben we (ik liep vooral samen met Samantha, die ook naar Mexico gaat) denk ik in totaal iets van 10 koppen uitgedeeld maar het volgende uur hadden we de slag te pakken en hebben we er samen nog een stuk of 25 ofzo uitgedeeld! De laatste kop chocomelk die ik uitdeelde was nog wel een grappgie situate xD
Rieneke:' would you like a free cup of hot chocolate?' (wilt u gratis warme chocomelk?) Random guy: 'uhhh, yes?, no roofies right?' (geen 'roofies' hea?) Rieneke: ' What?!' Guy: ' no roofies?' Rieneke (met haar beste glimlach):'uhhh, it's okay! What in the world is roofies? Blijkt het een drogeerdrug te zijn waardoor je alles vergeet wat er gebeurt.. haha dan mis ik toch engels als mijn moedertaal :P maar hij nam de warme chocomelk wel aan :)
Verder geen superbijzondere gesprekken gehad, maar het was gewoon heel leuk en gezellig om zo met mensen in contact te komen! We hebben de 1000 koppen gehaald, wil je ons nog sponsoren dan kan dat nog steeds!

Ons team heeft afgelopen tijd behoorlijk wat opgehaald, we hoeven inmiddels nog (maar :P) 5000€ op te halen om met z'n allen op outreach te gaan!
De muts fundraiser loopt behoorlijk goed, ik krijg aardig wat bestellingen binnen maar er is altijd ruimte voor meer :)

Verder wil ik jullie vragen of jullie voor ons team willen bidden, sowieso altijd natuurlijk, maar nu helemaal.
Beca (onze leidster) is vorige week naar haar opa gevolgen in Mexico want zijn ziekte was in zo'n staat dat hij elk moment kon overlijden. Ze heeft hun jongste zoontje meegenomen en John met de twee andere kinderen bleven in Madison. Twee dagen geleden is Beca's opa overleden en ze komt zondag weer teruggevlogen, maar ze is ziek geworden en zit onder de antibiotica, en ik hoorde net dat John ook ziekig is terwijl hij met de kinderen thuis zit. Dus willen jullie bidden voor hun gezondheid, voor Beca's terugreis en het verwerken van haar opa's sterven?
Verder zijn zij dus afgelopen twee weken niet bij de teamtijd geweest, deze weken zijn heel goed geweest voor het team, omdat we enorme teambonding hebben gekregen door het samen bidden en echt open zijn naar elkaar. Nu is dat heel gaaf, maar daar waren Beca en John niet bij en zij horen ook in ons team. Elke keer als mensen iets kregen voor ons team, had het te maken met Unity in ons team, ook met de leiders! Dus zouden jullie ook willen bidden dat we echt eenheid hebben in ons team, met iedereen (dus ook de leiders!) ook al hebben zij deze momenten gemist?!

Nou volgens mij heb ik jullie dan weer aardig op de hoogte, oh wacht ik heb nog iets cools!
We doen elke week op dinsdag en donderdag intercession (bidden voor bijvoorbeeld een land) en afgelopen weken hebben we elke keer voor een ander outreachteam gebeden. Afgelopen donderdag waren we aan het bidden voor het team dat naar India gaat en ze hadden vooral gevraagd of we wilden bidden voor de grens overgang. Ze komen namelijk aan in India, gaan dan eerst naar Nepal en vervolgens weer India binnen. Het probleem is alleen dat je officieel eerst twee maanden buiten moet blijven (uit het land) maar het team wil met twee weken weer naar binnen. Toen we daarvoor aan het bidden waren, kreeg ik een plaatje van een douanebeambte die het paspoort aanpakte, maar gewoon met ze bleef praten en helemaal niet naar het paspoort zelf kreeg. En het coole was, gisteren hoorden we dat India drie dagen geleden de "twee maand uit het land" dinges heeft opgeheven! Dus ze kunnen nu gewoon vrij reizen en gaan geen problemen hebben wat dat betreft op de grensovergang :D Dus dat vond ik wel cool :)

En, hoe kan ik het vergeten, woensdag avond hebben we een soort van sinterklaas gevierd hier met iedereen en het was een supersucces! We gingen schoenzetten en we hebben lootjes getrokken voor een encouragementnote (bemoedigingsbriefje) (we zijn immers allemaal arme, blutte ywam'ers :P) en Geert-Jan, Maria en ik hadden kleine zakjes gemaakt met pepernoten, een taaitaai en chocoladepepernoten en die ook in elke schoen gedaan. We hebben ze "sinterklaas kapoentje" geleerd en ze zongen beter dan een gemiddeld Nederlands kind qua volume xD iedereen vond het echt superleuk en bijna iedereen had ook echt tijd en moeite in de encouragementnotes gestopt. Verder hadden we chocoladeletters in de woorden "Children at Risk DTS Madison" en dat vonden ze natuurlijk helemaal geniaal en ja Nederlandse chocola is gewoon echt beter dan Amerikaanse dus toen was het feest compleet :)

Zo, nu heb ik jullie weer helemaal bijgepraat! Perfecte timing want mijn wasje is bijna droog :) Vanavond weer lekker naar de kerk en dan komende week onze laatste lesweek :D

Groettttieieeess!

  • 08 December 2012 - 22:40

    Jos De Beer:

    Hoi Rieneke,
    Super om dit weer te lezen. ik zal voor jullie bidden,
    Liefs, pap

  • 09 December 2012 - 20:49

    Rieneke DB:

    Oh ik zie dat ik een foutje heb gemaakt, de website van Steve Bartel is www.colombiastreetkids.org

  • 09 December 2012 - 22:34

    Jose Beudeker:

    Hoi Rieneke,

    Je blijft lekker enthousiast, zo mooi om al die prachtige dingen die jullie mee maken te lezen.
    Succes je laatste week.

    Groetjes Jose

  • 16 December 2012 - 15:39

    Puck:

    eeeeeh pieneke

    had een reactie allang geschreven heeft ie dus niet geplaatst ff kijken of ik em nog weet
    ojA zongen die mensjes harder dan eeen kind die niet weet dat sinterklaas nioet bestaat????? dik fannie
    heb je het gefilmd???? had er bij willen zijn verder vert cool dat die chocolade melk uitdelen zo goed is gelukt(of stond dat er nog niet in geen idfee meer) in ieder geval tot binnekort en de kaner is opgeruimd goed he?!

    xxly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 91948

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: