Survivor! Ofzoiets,, - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Survivor! Ofzoiets,, - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Survivor! Ofzoiets,,

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

07 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Madison

Jaaa mijn nieuwe blog :) de eerste drie dagen van de week hadden we clean conscience, toen hadden we het onder andere ook over fear of men (vrees voor mensen) die raakte me behoorlijk hard omdat ik nogal veel waarde hecht aan wat mensen van mij denken, dus daar moet ik nog behoorlijk aan werken. XD vooral leren vertrouwen op God, although dat nog niet zo makkelijk is,, zo stukje bij beetje begin ik steeds meer te leren over Gods karakter en dat Hij zich om mij bekommert en dat ik Hem mag vertrouwen, maar het blijft een proces (helaas, ik heb liever meteen resultaat :P) dat was een beetje maandag t/m woensdag in een notendop xD
Woensdag vertrokken we tegen drie uur richting onze survivorcamp locatie! We werden ingedeeld in vier tribes (stammen) en de staff was de corrupt government (corrupte regering). Na een rit van vier uur kwamen we aan in de morthern woods van Wisconsin, erg mooi en erg koud. Het was inmiddels donker en we werden min of meer gedumpt met een kaart en de opdracht, vind je camp. Toen we eindelijk onze bagage hadden gevonden en het camp, moesten we eerst door customs & service, daar werd je neppaspoort gecheckt en al je bagage doorgezocht op spullen die je niet mee mocht nemen. Die spullen werden confiscated en soms werden er zelfs spullen afgepakt die wel op de lijst stonden! Toen mijn tribe er eindelijk doorheen was, moesten we buiten naar de non-talking zone, wachten tot we onze rations (rantsoenen) mochten komen halen. We kregen een klein beetje rice and beans, en ik moestmijn beans tellen voor ik ze kreeg (154 of 174 ik telde per 20 en wist niet meer of ik bij 120 of 140 was xD maar ik wist dat ze het toch niet gingen natellen :P) vervolgens kregen we een klein beetje tandpasta en een beetje toiletpapier en werden we naar ons camp gebracht. We hadden een blauw zeil gekregen om zelf een verblijf te maken, maar de eerste nacht hebben we erop geslapen aangezien het toch niet zou gaan regenen. 's avonds hebben we nog een spel gedaan en toen mochten we gaan slapen. De volgende ochtend hoorden we dat alle andere tribes midden in de nacht gewekt waren door de government voor passportcontrole and so, maar om een of andere onduidelijke reden wij niet, :) de volgende dag deden we eerst ochtendexcercises (opdrukken enzo) en daarna deden we twee teambuildingspellen, met de spellen kon je onderdelen van de avondeten winnen of een bepaald aantal uren ononderbroken sleep xD. Toen we terugkwamen in het camp, had de government onze backpacks open gemaakt en onze spullen op de grond en in de bomen gedumpt in het bos. Dus eerst spullen zoeken en vervolgens gingen we weer rations halen. Mijn tribe moest heel lang wachten omdat we kaarsenstandaards hadden gejat van de government xD uiteindelijk kregen we ons voedsel en gingen we terug naar het camp. Toen we besloten snel naar bed te gaan, lagen we bijna allemaal in de slaapzakken toen een jongen van een van de andere tribes kwam aanrennen en vertelde dat een meisje buiten bewustzijn was door een astma aanval. De staff besloot toen dat iedreen zijn camp moest opbreken en dat we in de loods van ywam daar zouden slapen die nacht omdat ze niet wilden dat er nog meer ongelukken zouden gebeuren. Onze survivor werd afgebroken en om 6.30 am de volgende dag gingen we weer terug in de bus naar huis. Dat was dus vrijdagochtend, alles is helemaal goed met dat meisje gelukkig en we zijn dus voortijdig terug gekomen op de basis. Ik vind het aan de ene kant wel jammer dat we het niet afgemaakt hebben, maar het was heel koud en we kregen heel weinig te eten enzo en ik hoorde dat het vannacht gesneeuwd heeft in de bossen daar en daar waren we niet op voorbereid geweest dus.. Dus vrijdag hebben we min of meer ons gewone programma gedaan en een heleboel films gekeken. Bijtijds naar bed gegaan en zaterdag de was gedaan en naar de kerk geweest. Het doel van survivor was to face injustice; discriminatie om niks, poverty; weinig eten en geen dak boven ons hoofd, dus omstandigheden een lot of missionaries face en die we op outreach ook zouden kunnen krijgen. 
By the way, over outreach, ik weet vrijwel zeker naar welke locatie ik ga, maar het is nog niet officieel, dat hoor ik als het goed is de eerste helft van deze week dus dat horen jullie volgende week! 
Gister zijn we weer lekker de was gaan doen en naar een zaterdagservice geweest, we probeerden een nieuwe kerk, maar het bleek een lutherse kerk te zijn! Ietwat anders dan we gewend zijn dus,, maar het was echt gaaf, je voelde de oprechtheid bij de mensen en de interesse toen na de dienst een aantal mensen meteen naar ons toekwamen. Het is niet helemaal mijn way of church, maar ik denk dat ik er vaker heen ga! Het was een kleine (naar hun eigen woorden intieme) meeting, dus ook heel persoonlijk! En de pastor was niet bang om een goed onderwerp (divorce zoals Jezus zegt dat divorce adultery is) aan te snijden! Hij nodigde ons na de dienst uit voor een free meal vlak voor thanksgiving, ze organiseren dit altijd voor de studenten van alle faculteiten in Madison die niet naar huis kunnen voor Thanksgiving, dat zou echt een superkans zijn om wat studenten te leren kennen enzo :) dus dat gaan we waarschijnlijk aan Paul voorstellen om te doen met wat mensen :) 
En vandaag hebben we fietsen geleend van John (een van de staff mensen) en zijn we naar de McDonalds in Columbus gefietst, zo grappig wij vroegen aan een paar Amerikanen hoever is het naar Columbus? Zegt Josh: is wel ver fietsen hoor! 10mijl ofzooo (ongeveer 16km) :O dus wij keken elkaar aan, 16???!!! We dachten minstens 30km... Doen we even :) dus die Amerikanen verklaarden ons voor gek, maar inderdaad met twee keer onderweg stoppen om de fietsen aan onze wensen aan te passen, met 40 minuten op onze bestemming :) dus nu zit ik onder het genot van een Mcflurry Oreo mijn blog te typen :) 
Oeps mijn blog is langer geworden dan de bedoeling was xD maarjaa! Dan zijn jullie weer redelijk bij :) 

  • 07 Oktober 2012 - 20:18

    Joke:

    Ha meis, fijn weer even vqn je te horen, we hadden al gezien dat de nachten onder nul waren, dus hadden al medelijden met jullie....maar daar hebben jullie weinig last van gehad. Voor de rest klinkt de survival wel gaaf. Een heel fijne week weer en we zijn benieuwd welke outreach locatie het wordt, liefs en een knuffel

  • 07 Oktober 2012 - 20:18

    Joke:

    Ha meis, fijn weer even vqn je te horen, we hadden al gezien dat de nachten onder nul waren, dus hadden al medelijden met jullie....maar daar hebben jullie weinig last van gehad. Voor de rest klinkt de survival wel gaaf. Een heel fijne week weer en we zijn benieuwd welke outreach locatie het wordt, liefs en een knuffel

  • 07 Oktober 2012 - 20:18

    Joke:

    Ha meis, fijn weer even vqn je te horen, we hadden al gezien dat de nachten onder nul waren, dus hadden al medelijden met jullie....maar daar hebben jullie weinig last van gehad. Voor de rest klinkt de survival wel gaaf. Een heel fijne week weer en we zijn benieuwd welke outreach locatie het wordt, liefs en een knuffel

  • 07 Oktober 2012 - 20:18

    Joke:

    Ha meis, fijn weer even vqn je te horen, we hadden al gezien dat de nachten onder nul waren, dus hadden al medelijden met jullie....maar daar hebben jullie weinig last van gehad. Voor de rest klinkt de survival wel gaaf. Een heel fijne week weer en we zijn benieuwd welke outreach locatie het wordt, liefs en een knuffel

  • 07 Oktober 2012 - 20:18

    Joke:

    Ha meis, fijn weer even vqn je te horen, we hadden al gezien dat de nachten onder nul waren, dus hadden al medelijden met jullie....maar daar hebben jullie weinig last van gehad. Voor de rest klinkt de survival wel gaaf. Een heel fijne week weer en we zijn benieuwd welke outreach locatie het wordt, liefs en een knuffel

  • 07 Oktober 2012 - 20:18

    Joke:

    Ha meis, fijn weer even vqn je te horen, we hadden al gezien dat de nachten onder nul waren, dus hadden al medelijden met jullie....maar daar hebben jullie weinig last van gehad. Voor de rest klinkt de survival wel gaaf. Een heel fijne week weer en we zijn benieuwd welke outreach locatie het wordt, liefs en een knuffel

  • 07 Oktober 2012 - 20:20

    Joke:

    Zo heb je opeens wel veel reacties....mijn scherm bleef hangen ;)

  • 07 Oktober 2012 - 20:24

    Rieneke DB:

    Hahah ik voelde me al populair :P

  • 07 Oktober 2012 - 20:29

    Bettuelle :

    Ha, goed om over je belevenissen te lezen, leuk! We hadden je coole (schrijf je dat zo?) en toffe kerel vorige week op visite! Was gezellig :-) Als je weer in Holland bent moet je ook maar eens langskomen. Maar dat duurt nog effe. Goede nieuwe week gewenst!!

    Groetjes

  • 07 Oktober 2012 - 21:05

    Bert Pierik:

    Heel leuk om te lezen wat je doet en waar je mee bezig bent. Hou je taai en geniet ervan. Groetjes

  • 07 Oktober 2012 - 22:35

    Gerda Van Schagen:

    Leuk Rineke, blijf helemaal bij door zo'n mooi blog! Allemaal bijzondere belevenissen.
    Groetjes!

  • 07 Oktober 2012 - 22:39

    Lidy Passchier:

    hoi, wat leuk om je met engelse woorden doorspekte blog te lezen. ik hoopte al dat hij op zondag te lezen zou zijn voor ons hier...en jawel hoor.
    veel sterkte en succes met alles wat je meemaakt daar. en bedankt voor je eerlijke verslagen!
    groetjes uit een zon- zachte hefrstdag in Zwolle, Lidy

  • 08 Oktober 2012 - 12:51

    Puck:

    wel jammer dat je eerder moest stoppen met de sirvive (of hoe je dat ook maqar schrijft)
    was het nou echt zo koud?
    waarom hadden jullie die kandelaar gejat dan?
    haalden ze echt gewoon jou spullen overhoop?
    is het echt zo dat dat ook kan zijn in het land waar je heen gaat?
    ik ben wel benieuwt waar je nou heen gaat!

    Xxx Puck

  • 08 Oktober 2012 - 12:52

    Puck:

    wel jammer dat het niet vol frustatie zit....
    hihihi

    ly

  • 08 Oktober 2012 - 16:45

    Ans Vos:

    Prachtig verslag, ik geniet ervan. Fantastiesche voorbereiding op de outreach. 't kan haast niet erger zijn op outreach.


  • 08 Oktober 2012 - 17:44

    Puck:

    als het erger zou zijn dan dit is het best wel erg volgens mij....

    Xxxxxxxxxxxxxxxxxx
    ly

  • 08 Oktober 2012 - 18:46

    Elsemieke:

    Haaaa Rieneke! Wat gaaf om weer wat te lezen.. Elke keer vind ik het jammer als je verhaaltje is afgelopen! :P Ik vind het allemaal echt bijzonder om te lezen! Succes deze week weer! Heel veel liefs! Elsemieke

  • 10 Oktober 2012 - 17:53

    Pauline:

    Hoi Rieneke,

    Leuk om al je verhalen te lezen! De minder leuke en moeilijke dingen zul je (denk ik) niet altijd melden (zo ging dat op Rebecca's blog ook :)), maar al met al heb je het volgens mij goed naar je zin! Spannend dat je binnenkort hoort waar je heen gaat. Gelukkig weet God het al en is Hij overal even dicht bij je. Ook al heb je net geleerd dat je geen belang hoeft te hechten aan wat mensen van je vinden, toch wil ik nog even zeggen dat ik hartstikke trots op je ben en je een geweldige meid vind :)! Heel veel plezier maar weer en ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Liefs, Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 91955

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: