En alweer een week voorbij :O time flies! - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu En alweer een week voorbij :O time flies! - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

En alweer een week voorbij :O time flies!

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

02 December 2012 | Verenigde Staten, Madison

Dagdag people!
Er is alweer een week voorbij :O 

Deze week was het thema Destiny, op zich wel een gaaf thema en gave spreker, hij vertelde veel gave verhalen, maar er gebeurden niet echt grootse dingen voor mij persoonlijk. Wat wel heel cool was, was dat zijn verhalen lieten zien dat God niet alleen maar voorziet in wat je nodig hebt, maar ook extra's geeft. Vrijdag gingen we in kleine groepjes bidden voor elke student persoonlijk, gelukkig kreeg mijn team niet echt toekomstvisioenen voor mij (daar heb ik niet echt iets mee..) maar vooral veel dingen over mijn karakter en hoe God mij kan gebruiken, en het coole was heel veel dingen waren een bevestiging van dingen die mensen eerder al gezegd hadden tegen of over mij :)

Verder hadden we maandag weer Dangerous Territory (bijbel uur), we hebben de brief van Judas gelezen met achtergrondinformatie, dan wordt hij ineens een stuk duidelijker, echt gaaf :)

Verder was deze week behoorlijk pittig voor mij, na de Thanksgivingbreak met echt alleentijd hebben, was het behoorlijk omschakelen met iedereen ineens weer in mijn "persoonlijke ruimte", if you know what I mean... Dus dat was even pittig deze week, ik was heel moe en kon geen tijd vinden om tot rust te komen, gelukkig kwam precies op het goede moment een zelfgemaakt knuffeltje aan uit Nederland van Puck, dat heeft een boel geholpen xD gewoon even iets tastbaars dat er mensen aan je denken :) nu heb ik 's middags een aantal keer op bed gelegen met muziek in mijn oren en een boek en dat heeft geholpen :) eindelijk blij met het bovenste bed van een stapelbed, want dan ziet niemand je liggen dus laten ze je met rust xD ik dacht altijd dat ik allebei (extrovert en intovert) een beetje was, maar blijkbaar genoeg introvert om deze week te hebben xD

Zoals ik jullie al vertelde, ben ik de hele bijbel aan het lezen. Iets wat me tot nu toe (halverwege Exodus) opvalt, is dat het belachelijk gedetailleerd is! Alle namen in de geslachtsregisters met leeftijden waarop ze de kinderen kregen en sterfleeftijd, de aantallen van reisgezelschappen (Jacob naar Joseph in Egypte toe zijn in totaal zeventig mensen), waarom doet dat er toe?! Ik denk om te laten zien dat de Bijbel genoeg op details let, dat details belangrijk zijn! Dus dat is wel cool :)

Dat is zo'n beetje deze week denk ik, nog twee lesweken en dan een halve week outreachprep en dan is het alweer christmasbreak! 
Een goede tip, vertrouw nooit op een vliegmaatschappij xD ik heb sinds we onze vluchten geboekt hebben denk ik al wel vijf belangrijke en drie minder grote wijzigingen gehad xD kreeg deze week weer een mailtje dat ik eerder moet vliegen vanuit Madison, maar mijn vlucht vanaf Chicago is onveranderd, dus ik heb nu vijf en een half uur tijd om over te stappen op Chicago... Wordt in ieder geval geen gerace haha! Maar het blijft lachen, goede oefening voor outreach, stay flexible! :) 

Volgende week gaan we de HotChocolate Fundraiser doen, dus het echte uitdelen op straat, donderdag 6december om precies te zijn. We hebben tot nu toe 1500$ opgehaald met fundraisen voor ons team maar we hebben nog steeds een goede 7000$ (ongeveer 5600€) nodig! 
Wil je ons helpen? Kijk dan even in de blogupdate "Fundraiser", welke opties er zijn. :)

Nou dat was het alweer, doegdoeg en tot volgende week maar weer :) 

  • 02 December 2012 - 18:18

    Pauline:

    Ha die Rieneke,

    Wat leuk om weer wat van je te lezen! Wat gaaf dat God ook voorziet in extra dingen hè. Ik heb er ook nogal wat gekregen: ik wilde altijd graag in de buurt van een oude kerk wonen, zodat ik de klok kon horen slaan, dat vind ik zo'n mooi geluid. Nu wonen we zo'n 100 meter van de kerk in Zalk af en kan ik overal, dag en nacht de klok horen, heerlijk! Een houtkachel wilde ik ook heel graag hebben en guess what.....!
    Ook mooi dat God je zo bevestigt in wie je bent en mag zijn. Ook wel fijn dat Hij het soms meer dan één keer aan ons laat weten, we vinden (ik iig) soms zo moeilijk om zulke positieve dingen over onszelf te geloven.
    Kan me goed voorstellen dat het pittig is om zo weinig alleen te kunnen zijn. Ik moest gisteren een rondje Zwolle doen en was dolblij toen ik weer richting het rustige Zalk mocht :).
    Gaaf dat je de hele Bijbel aan het lezen bent. Ik ben ook net begonnen adhv een chronologisch rooster, want ik heb eigenlijk geen idee hoe de echte volgorde in het OT is.
    Nou Rien, dat was het even weer vanuit hier. Succes en zegen met alles, zou het wel heel leuk vinden om je weer te zien, maar wat ik van Rebecca heb begrepen, kan ik beter even vanuit de verte zwaaien, want je programma begint al aardig vol te lopen...

    Veel liefs en een dikke hug, Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 91984

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: