Goedemiddag wereld :D - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Goedemiddag wereld :D - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Goedemiddag wereld :D

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

18 November 2012 | Verenigde Staten, Madison

Hallo trouwe lezertjes!
Ik dacht eerst er is deze week toch niet zoveel gebeurd dus ik doe mijn blog volgende week wel, maar ik hou te veel van jullie dus daarom weer een nieuwe blog :P 
Haha kidding (A)

Maargoed het thema van deze week was Heilige Geest, at first dacht ik, hmm weet niet wat ik daarvan vindt, ik dacht we zijn in ywam dus dat zal wel gaan over de gaven van de geest, profeteren enzo (en de mensen die mij kennen weten dat ik het niet zo op dat soort dingen heb ... XD) maar Mike (onze spreker) zei meteen in de eerste minuut van de les; we gaan niet over gaven enzo praten, misschien even kort, maar ik wil jullie vooral kennis laten maken met de Heilige Geest!
Dus hier wat dingen die ik heel opvallend vond en heel tof!
Wist je dat?
- het in het Oude Testament ook al heel vaak over de Heilige Geest gaat?! (Bijv. In 1. Samuel 10:10, gaat het over de Geest van God)
- de Heilige Geest een persoon is en niet een mist of vaag iets?!
- dat de zon bestaat uit gassen, licht en warmte dus drie delen maar toch één zon is? Dat dat vergelijkbaar is met de drie-eenheid van God?!
- dat de Heilige Geest mensen overtuigd van zonden, dus dat wij dat niet hoeven te doen?! (Pfiew, opluchting?! :P)
- dat zelfs Jezus gevuld werd met de Heilige Geest voordat hij aan zijn ministry begon?! (Mattheus 3:16,   Mattheus 4:1, Lucas 4:1, 14, 18)
- dat de Heilige Geest iets is voor elke dag?!
- dat één van de grootste wijsheden uit Starwars is; No Try, Only Do Or Not Do?!
- dat de enige manier waarop we leren om God's stem goed te verstaan, is door te oefenen en fouten te durven maken?!
- dat er ook momenten zijn in de bijbel waar vervulling met de Heilige Geest plaatsvindt zonder grote "manifestaties"?! (Handelingen 8:14-17)
- dat zelfs de film The Lorax wijsheid heeft?! "Unless Someone Like You Cares A Whole Awful Lot, Nothing Is Gonna Get Better. It's Not."

Ik leer nu de laatste tijd, dat God echt voor elke dag, elk moment is, en dat je dus niet altijd heel emotioneel ofzo hoeft te zijn wanneer je een "Godmoment" hebt, want anders zouden we altijd moeten huilen ofzo, zou een beetje jammer zijn xD dus dat is heel gaaf om te ervaren :)

Okay, dan iets over mijn outreach, ik heb deze week outreach voorbereiding tot en met dinsdag (daarna is thanksgiving break alweer!). Dus dat houdt in veel over cultuurverschillen en je team echt leren kennen en kijken wat willen we bereiken als een team. Dus vandaag hebben we gevingerverfd voor teambuilding xD supergrappig, en natuurlijk je hele hand verfen en afdrukken maken, maar dat was niet genoeg voor Rieneke; je hand insmeren met verf en dan door het gebouw gaan rennen en mensen high five's geven xD supergrappig sommige mensen hadden het niet door totdat ze een plakhand hadden xD  dus jaa het is niet allemaal serieus hier hoor :p
Dan is er een verandering in mijn team, we zijn nog maar met z'n vijven want één iemand is ergens anders heen gegaan omdat hij voelde dat God hem in een ander team wilde hebben. We zijn dus nu met John en Rebecca Stenson met hun drie kinderen (leiding) en dan Emily, Samantha, Katie, Maria en ik!
Dan weten we nu eindelijk hoeveel onze outreach gaat kosten en ik ben voorzien :) maar leden van mijn team nog niet, dus komende tijd zullen jullie wat fundraise dingen voorbij zien komen op facebook enzo ;)

Dan nog wat dingetjes waar ik zelf mee bezig ben nu;
Ik ga de hele bijbel doorlezen en dan kritisch, dus als ik vragen heb, ga ik ze opschrijven of dingen controleren met bronnen buiten de bijbel. En ze dan vervolgens onderzoeken! Ik denk namelijk dat de bijbel best kritische vragen en onderzoek kan verdragen :) dus als jullie nog vragen hebben over dingen in de bijbel,ik weet natuurlijk niet alles (gelukkig niet, ook al doe ik soms alsof ^^) en ik beloof niks maar ik kan kijken of ik er wat onderzoek naar kan doen ;) 
Ik ben aan het breien en haken, (dat wordt ook een fundraiseproject, dus binnenkort kunnen jullie mutsen kopen als jullie dat willen, verdere info volgt!)
En ik ben aan het leren om mijn mind om te zetten, je weet wel van die momenten dat je moe bent, nergens zin in hebt enzo, maar het is een keuze om daarin te blijven hangen of te zeggen, nee ik ga nu gewoon actief meedoen en enthousiast zijn! En dat is eigenlijk heel lekker :) (dat je die keus kan maken ;) ) 

Nou volgens mij zijn jullie dan weer helemaal bij, als je vragen hebt over hoe dingen hier gaan ofzo, stel ze lekker dan antwoord ik ze in mijn volgende blog!
En ohja, het is superleuk om een kaartje ofzo te krijgen, dus als je mij een kaartje wil sturen, hierbij het adres;
Rieneke de Beer
YWAM training centre
N1707 County Road N
Columbus, WI 53925
United States of America

Nou groetties weer en tot mijn volgende blog :D

  • 18 November 2012 - 22:53

    Jolanda Pierik:

    Hoi Rieneke,

    Wat gaaf om over je belefenissen te lezen en ook over wat je geleerd hebt over de HG. Vooral dat Hij overtuigt en niet wij van zonden.

    Heb wel iets uit de Bijbel wat ik niet snap. Ergens in het nt staat in een paar verzen na elkaar dat iedereen zijn eigen last moet dragen en dat je elkaars lasten/moeilijheden moet dragen.
    Waar zit het verschil in, wat moet iedereen zelf dragen en wat alleen.

    Super goede tijd op Outreach!
    Groetjes, Jolanda Pierik

  • 18 November 2012 - 22:53

    Jolanda Pierik:

    Hoi Rieneke,

    Wat gaaf om over je belefenissen te lezen en ook over wat je geleerd hebt over de HG. Vooral dat Hij overtuigt en niet wij van zonden.

    Heb wel iets uit de Bijbel wat ik niet snap. Ergens in het nt staat in een paar verzen na elkaar dat iedereen zijn eigen last moet dragen en dat je elkaars lasten/moeilijheden moet dragen.
    Waar zit het verschil in, wat moet iedereen zelf dragen en wat alleen.

    Super goede tijd op Outreach!
    Groetjes, Jolanda Pierik

  • 18 November 2012 - 22:53

    Jolanda Pierik:

    Hoi Rieneke,

    Wat gaaf om over je belefenissen te lezen en ook over wat je geleerd hebt over de HG. Vooral dat Hij overtuigt en niet wij van zonden.

    Heb wel iets uit de Bijbel wat ik niet snap. Ergens in het nt staat in een paar verzen na elkaar dat iedereen zijn eigen last moet dragen en dat je elkaars lasten/moeilijheden moet dragen.
    Waar zit het verschil in, wat moet iedereen zelf dragen en wat alleen.

    Super goede tijd op Outreach!
    Groetjes, Jolanda Pierik

  • 18 November 2012 - 23:30

    Jos De Beer:

    Hoi lieve Rieneke,
    Leuk en bijzonder hoor wat je allemaal meemaakt! Die weetjes wist ik lang niet allemaal... Wat is de Lorax?
    Ik zal eens kijken of ik een vraag heb vanuit de bijbel, die ik je kan sturen; wordt vervolgd dus! Liefs, pap

  • 18 November 2012 - 23:49

    Rieneke DB:

    Hee Jolanda! Weetje waar het ongeveer staat? Ik ben nog niet in het nieuwe testament namelijk ;) maar ik zal eens kijken ;)
    The Lorax is een film ;) supergrappig moeten we als ik terug ben zeker kijken!

  • 19 November 2012 - 09:51

    Puck:

    Heey Pieneke,

    Ik zie nooit iets langs komen op facebook*Snik
    ik ben ook aan het haken alleen ik ben gewoon de bol wol aan het ophaken in een lijn
    Ik had bij de plakhanden willwn zijn jo lijkt me grappig heb je het nietgefilmt met een verborgen camera ofzo

    Ly

  • 19 November 2012 - 18:39

    Alette:

    Hoi Rieneke,
    Ik had vroeger een teamleider die zei: proberen? Je doet het of je doet het niet..je best doen is niet goed genoeg. Ik denk bij nader inzien dat hij fan was van Star Wars.. Die dingen die jij noemt over de Heilige Geest wist ik eigenlijk al, maar ik ben misschien in het voordeel door mijn studie? De uitleg om de drie-eenheid beter te begrijpen vind ik leuk. Ik kende hem met water: stoom, vloeibaar water en ijs.. allemaal water, maar wel drie verschijningsvormen.
    Ambitieus plan heb je opgevat. Ik wens je daar veel wijsheid bij. En mooi voor jou om te weten dat je aan je outreach kunt beginnen, zonder je eerst nog zorgen te maken over de financiele kant.
    Ik ben wel benieuwd hoe je al die opgedane kennis van de laatste tijd in gaat zetten in je outreachperiode. Heb je daar zel al een idee bij?
    Groetjes, Alette

  • 19 November 2012 - 18:40

    Alette :

    Lees net de laatste zin terug....zel moet zijn zelf.. maar dat snapte je waarschijnlijk al.

  • 20 November 2012 - 10:02

    Pauline:

    Hoi Rien,

    Gelukkig maar dat je zoveel van ons houdt, anders hadden we dit leuke blog moeten missen! En gelukkig is het ook wederzijds:)! Kunnen we dat met die verfhanden ook een keer bij ons in de kerk doen, lijkt me echt gaaf en dan doen we het ook op de muren, knapt de zaal meteen een stuk van op!
    Mooi hè, dat je bij God mag oefenen en fouten maken. Het is net als bij een aardse vader: als een peuter zijn/haar 1e stapjes zet en dan valt, zullen de meeste vaders in hun handen klappen en de baby de hemel inprijzen en niet met een kwaaie kop het kind oppakken en voor de rest van zijn/haar leven in de box zetten omdat het nog niet goed kan lopen! Ook bij God mogen we kleine stapjes maken en reken maar dat Hij trots is op jou vanwege al die stappen die je durft te maken!
    Veel fun, liefs en zegen,
    Pauline

  • 24 November 2012 - 23:13

    Jolanda Pierik:

    Het staat in galaten 6.
    Groetjes, Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 92010

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: