Choatic-ish xD - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Choatic-ish xD - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Choatic-ish xD

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

14 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Madison

Hallo trouwe lezertjes! :P
Ik weet niet zo goed waar ik deze week moet beginnen.. Er is veel gebeurd en mijn hoofd is heel chaotisch dus ik hoop dat ik het duidelijk kan opschrijven ;)
Ik zal eerst kort vertellen over het gewone deel van de week en daarna over alles wat er daarnaast is gebeurd..
De thema's van deze week waren Goal of our Instruction en Fear of the Lord. Maandag en dinsdag de eerste en de andere dagen de Fear of the Lord. Het waren goede lessen maar het was zo moeilijk om mijn gedachten erbij te houden omdat ik erg moe was en omdat mijn gedachten constant ergens anders waren,, okee ik moet eerst uitleggen wat er gebeurde naast school xD haha dit is dus hou mijn gedachten zijn at the moment... Welcome in my world :)
Dinsdagochtend werd ik heel moe wakker omdat ik de hele nacht half wakker had gelegen, sinds survivor ben ik superverkouden en de eerste helft van deze nacht zat mijn neus dicht en vervolgens de tweede helft van de nacht liep mijn neus weg.. Superideaal xD maarja ik was dus heel vroeg in het cafetaria (waar we eten enzo :P) en toen werd een jongen van onze groep gebeld dat er iets was met zijn vader dus dat hij naar huis moest komen. Dus verder hoorden we niet echt iets, 's avonds belde hij op dat het heel slecht ging met zijn vader. Toen zijn we met de hele groep bij elkaar gekomen en gaan worshippen en bidden voor zijn vader en hun hele gezin. Tegen midnight gingen een heleboel mensen naar bed, en ben ik met nog drie anderen blijven bidden. Het was echt een heel gave nacht! We gingen allemaal dingen opnoemen uit de bijbel die God heeft gedaan (echt een aanrader!) er zijn er zo belachelijk veel! Ik voelde echt dat God goed is ondanks dat er dingen gebeuren die niet tof zijn (op zijn zachtst gezegd..) 
We zijn opgebleven tot 5.30am want toen kwamen er andere mensen om te bidden enzo. Dus toen heb ik even drie uur geslapen. De volgende nacht hebben we het in shifts gedaan dus toen was ik van 2am tot 4am. Weer twee x twee uur geslapen ofzo dus ik was heel moe donderdagochtend. Donderdag middag hoorden we dat de vader van de jongen was overleden. Dat was behoorlijk zwaar voor de groep, natuurlijk het meeleven met iemand die zo close was voor ons, en voor een boel mensen bracht het eigen pijn omhoog van mensen dichtbij of van andere recente verliezen. Vervolgens hoorden we vrijdagmiddag dat het soortvan pleegbroertje van een meisje uit onze groep ernstig mishandeld was gevonden bij zijn grootouders, hij was die ochtend overleden aan zijn verwondingen. Dus dat was weer iets. Echt bizar hoeveel dingen er gebeuren, het meisje op survivor, deze dingen, een vriend van een van de staffleden was twee weken geleden ineens overleden en zo nog wat van dit soort dingen in onze groep... Dus als je bidt, we kunnen wel wat bescherming gebruiken voor onze groep! En natuurlijk troost en steun voor degenen die nu iemand verloren hebben...
Dus dit is waar het grootste deel van de week om gedraaid heeft.. Het was echt een heftige week voor onze groep, maar het heeft ons heel erg naar elkaar en naar God gedreven! Dat is dan wel weer heel gaaf om te zien! 
Maarja door dit alles kon ik me slecht op de lessen concentreren,,, wat wel echt gaaf was, is dat de teacher van Fear of the Lord echt heel open was! Ze zei gewoon ik weet het antwoord op deze vraag niet, of, dit is mijn interpretatie want ik weet het niet precies, en ze deelde heel veel over haar eigen leven! Dat was echt heel tof. Het was niet zo dat het leek alsof ze niks wist, want ze wist enorm veel over de bijbel enzo, maar gewoon het niet "perfecte christen" idee, was heel verfrissend! 
Maarjaa dus gister heb ik gewoon lekekr niks gedaan om even bij te komen, alleen wat huiswerk en mijn blog vast ongeveer schrijven.. Het is alweer een behoorlijk lange blog,, hope y'all don't mind (A)
Maargoed, verder gaat het gewoon goed met mij, het is alleen druk in mijn hoofd en ik ben nog steeds pretty tired. Maar ik leer steeds meer mensen hier echt kennen, echt supergave mensen hier! Met allemaal verhalen, veel humor en goede gesprekken :) 
Ik weet niet echt wat ik nog meer kan vertellen.. Dus ik ga maar stoppen :) byebye! 

  • 14 Oktober 2012 - 07:07

    Daan:

    Zo, wat heftig alemaal! Ik denk dat ik niet veel meer kan zeggen dan sterkte! Ik zal ook bidden voor de groep!
    Dikke knuffel!

  • 14 Oktober 2012 - 09:01

    Pap:

    Hoi lieve Rieneke,
    wat een verhaal zeg! Ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk ingrijpt allemaal. Ik zal zeker voor je/jullie bidden (hebben we ook al gedaan, hoor). Liefs, pap.

  • 14 Oktober 2012 - 13:08

    Rebecca :

    Jeetje, wat heftig allemaal! Succes en sterkte daar! Dikke knuffel vanuit Nederland van mij :)

  • 14 Oktober 2012 - 13:19

    Pauline:

    Hoi Rien,

    Wat hebben jullie een pittige tijd, maar ook heel mooi om te zien hoe jullie er met elkaar en met God mee omgaan. De preek van vanmorgen van Jurgen had er mooi bij gepast. De 4 kernwoorden waren: nemen, zegenen, breken en geven. God heeft dat met Jezus gedaan, maar Hij wil dat ook met ons doen. Dat breken is niet iets waar we echt op zitten te wachten, maar zonder dat, kunnen wij niet uitdelen/geven en groeien (de graankorrel die moet sterven). Hoop dat je dit niet ziet als dooddoener en makkelijk praatje, want ik begrijp dat het heel zwaar is voor jullie. Heel veel sterkte allemaal, Hij is erbij!

    Liefs uit Zalk, Pauline

  • 14 Oktober 2012 - 20:44

    Rieneke DB:

    Thnks allemaal voor jullie lieve medeleven! En Paulien zo zie ik het niet hoor ;) we ervaren heel erg dat God erbij is, dus :)

  • 15 Oktober 2012 - 15:49

    Heidi Kattenberg:

    Ha Rieneke,

    Leuk om je blog te lezen, je DTS verhalen te kunnen volgen! Lijkt me een heftig weekje als ik het zo lees. Ik bid voor je, heel veel succes en zegen toegewenst daar!

    Liefs,
    Heidi

  • 17 Oktober 2012 - 13:26

    Priscilla En Puck:

    Echt zielig van dat ene mishandelde pleegbroertje!
    En van die ene jongens vader en dat meisje!
    Priscilla

    Hetzelfde stukje hierboven (hoef ikdat niet te typen)
    Maar er gaan echt veel mensen dood ofzo en allemaal ook nog onverwacht toch?

    Maar alsnog

    XXX en knuf

    Ly

  • 19 Oktober 2012 - 23:39

    Joke:

    Hoi Rineke

    Al met al heel heftig,heel bijzonder dat jullie zo met elkaar betrokken zijn,en ook het bidden voor elkaar, echt een voorbeeld. Ik vind het echt mooi om te lezen wat je schrijft. Veel om van te leren. Mooie zin niet "" perfectie christen"" idee, dat kan zeer verfrissend zijn. Hou je daar ook aanvast er is geen' ""perfecte Christen"" We kunnen het zelf ook niet bewerken,HIJ is het die dat door ons heen doet. Dat noemt men Genade.
    Rineke meis ik denk aan je en bid voor je Fijn dat je God van zo dichtbij ervaart

    Liefs Joke Niemeijer

  • 21 Oktober 2012 - 16:36

    Ans Vos:

    Heerlijk, om je blog te lezen, 'is puur pittig, fijn om het samen met anderen te beleven. ik voel me weer een beetje DTSer, heerlijk ! We blijven voor je bidden, lieve groetjes, Henk en Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 91996

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: