Introductieweek :) - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Introductieweek :) - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Introductieweek :)

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

23 September 2012 | Verenigde Staten, Madison

Daaaaag mensjes!
Er zou wel een maand voorbij kunnen zijn zoveel gebeurt hier allemaal! We hebben deze week vooral introductie gehad, de groep is echt superleuk en er is een heel open en veilige sfeer! In de Queker Questions (vragen over jezelf, om elkaar beter te leren kennnen) hebben een aantal mensen echt superpersoonlijke dingen verteld! Echt heel gaaf :) tsja wat heb ik deze week gedaan,, we hebben les gehad over God's stem verstaan, de lessen waren zeer leerzaam en de docente was echt goed, dus het was zelfs tijdens twee uur luisteren nog best goed doen voor een afgeleid persoon als ik xD 
Ons daily schedule ziet er zo uit: 
7.00 ontbijt
7.30 quiet time
8.30 worship
9.30 class
1.30 lunch
2.15 Community Responsibilty (schoonmaken, een maaltijd voorbereiden of opruimen, klussen etc.) ik zit bij Janitorial, wat betekent alle gemeenschapsruimtes op de basis schoonmaken. Ikzelf doe het klaslokaal, de hal en de studieruimte/bibliotheek. Terwijl er meteen 4 vrijwilligers waren voor de wc's....xD gekke Amerikanen (A) maarjaa ik vind het prima :P
En dan 's middags, smallgroups (groepjes van ongeveer 6 personen waarin je persoonlijker bent dan in de lessen en ook met elkaar bidt en gemaakte huiswerkopdrachten bespreekt (jaaaaaa dat hebben we ook:) elke week lezen we een boek, en daar moeten we dan een opdracht bij maken). 
En vervolgens om 6.00 avondeten en soms 's avonds nog bijvoorbeeld een focusnight (over de outreaches). We krijgen dinsdag de presentaties over de outreaches en dan beslissen we ook waarwe heen willen, dus waarschijnlijk weet ik volgende week of de week erna waar ik heen ga!
Wat ik deze week vooral geleerd heb, is dat ik niet geforceerd bijbel hoef te lezen of hoef te zingen of bidden in mijn quiet time, eigenlijk waren de beste momenten van mijn week de momenten dat we during class naar buiten gingen omdat dat ontspannender momenten waren. Dus ik heb geleerd dat ik tijdens mijn quiet time ook rustig lekker in het zonnetje in het gras mag liggen omdat God het leuk vindt om te doen waar jij van houdt. Ik vind het nog wel erg lastig aangezien het hier echt specifieke momenten zijn dat je op zoek gaat naar God, want (misschien is het fout van mij, maar God praat bijna nooit tegen mij als ik zo'n moment opzoek) God zegt soms iets tegen mij door iets wat ik in de natuur zie, een plaatje of iets wat gebeurt, maar niet als ik erop gefocust ben, dus dat vind ik nog wel lastig.. 
Ja, kort samengevat een superleuke week! Gister hebben we een skavenger hunt (speurtocht) door Madison gedaan, echt superleuk. Je moest foto's maken in bepaalde situaties, bijvoorbeeld van een 10persoonspyramide met minimaal twee strangers, of samen met een badger-fan (de footballclub van Madison) of liggend in het centrum van het Capitool (het bestuursgebouw). Kortom hilarisch xD de foto's volgen nog! Gisteravond hebben we met een groot deel van de groep een paar plukken van ons haar paars of blauw geverfd echt supergrappig! 
Vanochtend zijn we naar de BlackHawk Church geweest, echt grappig, gewoon in een musictheatre! De dienst was heel tof maar wel echt amerikaans, if you know what I mean xD dus nu zit ik in een laundry thing om onze was te oen en weer wat te vertellen aan jullie!
Nou dat is het dan weer,, spreek jullie!

  • 23 September 2012 - 21:31

    Jordi:

    Super leuk om op de hoogte te blijven :-) !! Ik lees AL je stukjes met aandacht, ja ja ;p Enjoy!!

  • 23 September 2012 - 22:24

    Carla De Breij:

    Hey Rieneke,
    Leuk om te lezen hoe het met je gaat! Geniet ervan :)

  • 23 September 2012 - 22:47

    Mariëlle:

    En nu zijn een paar plukken van je haar paars of blauw? Charming!
    Geniet van je tijd daar en ik ben benieuwd waar je outreach heen zal gaan!!

  • 24 September 2012 - 08:37

    Lidy Passchier:

    heeeeeeeeeeee, Rieneke!
    om met je eigen woorden te spreken: Super leuk om je verhaal te lezen, ik vind het Super leuk om je te volgen!(grapje hoor!) ik ben benieuwd waar je heen gaat, ik wist niet dat dit al zo snel bekend zou worden...maarja, dan weet je ook waar je aan toe bent. goed te volgen al dat engels? en lees je de boeken ook in het engels? pittig hoor!nou meid, veel plezier en ik wens je een fijne leerzame tijd!

  • 24 September 2012 - 08:44

    Manouk:

    Hee Rien!

    Super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt :-)
    Hier gaat alles rustig z'n gangetje, druk bezig met school, vandaag moeten we ons zelfs al voor de eerste tentamens inschrijven!!!!!!!!!
    Tsja, en dan nog 2 weekjes en dan is Franka ook weg.... :-(
    Wel lastig hoor, jullie gaan allebei op reis, en wij zitten hier te blokken voor school....
    Ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie.....

    Nou, ben benieuwd naar je volgende berichtje :-)

    Dikke kus en knuffel, Manouk!


  • 24 September 2012 - 11:18

    Gert-Jan:

    Hoi Rieneke,

    Gaaf te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!!! Veel plezier daar nog...
    Greetz, je oompie

  • 24 September 2012 - 22:49

    Anthe:

    Hey Rieneke,

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Ik sluit me helemaal bij Manouk aan. Ik heb over minder dan 2 weken ook al mijn eerste tentamen en jij mag in het gras in de zon liggen :p
    Wel echt jammer dat je geen internet hebt daar. Hoewel het ook wel rustig is misschien ;)
    Ik had je een privé bericht gestuurd via facebook, maar ik zag dat je dat nog niet hebt gezien. Moet je maar lezen als je tijd hebt ;)
    Ik mis je wel al gelijk, had van de week al wel een paar keer de neiging om bij je langs te willen gaan of even te bellen :p

    Ik kan niet wachten tot we weer wat van je horen!

    Lost of love, Anthe

  • 25 September 2012 - 10:03

    Hilde Van Eldik:

    Hoi Rineke,

    Enthousiaste verhalen... geniet ervan. Leuk om op een afstandje mee te leven.

  • 26 September 2012 - 03:14

    Rieneke DB:

    Haha mijn haar is een beetje paars xD ik probeer een foto te uploaden maar mijn padje werkt niet mee xD voor doto's mag ik jullie verwijzen naar Maria Beudeker (via mijn vrienden op facebook) want daar staan in ieder geval al wat foto's!
    Het engels is goed te volgen, maar ik ben 's avonds wel echt moe, het kost wel meer energie! Gelukkig hebben we geen mensen met extreme accenten ofzoo.. Alleen de spreker van de afgelopen dagen sprak vrij erg binnensmonds dat was wat lastiger,, boeken zijn inderdaad ook engels, maar so far gaat dat nog prima! Het zijn geen moeilijke boeken en iedereen is meer dan bereid om te helpen als we het engels niet snappen!
    Zooo,, als jullie nog meer vragen hebben,, stel ze :P

  • 26 September 2012 - 03:14

    Rieneke DB:

    Haha mijn haar is een beetje paars xD ik probeer een foto te uploaden maar mijn padje werkt niet mee xD voor doto's mag ik jullie verwijzen naar Maria Beudeker (via mijn vrienden op facebook) want daar staan in ieder geval al wat foto's!
    Het engels is goed te volgen, maar ik ben 's avonds wel echt moe, het kost wel meer energie! Gelukkig hebben we geen mensen met extreme accenten ofzoo.. Alleen de spreker van de afgelopen dagen sprak vrij erg binnensmonds dat was wat lastiger,, boeken zijn inderdaad ook engels, maar so far gaat dat nog prima! Het zijn geen moeilijke boeken en iedereen is meer dan bereid om te helpen als we het engels niet snappen!
    Zooo,, als jullie nog meer vragen hebben,, stel ze :P

  • 26 September 2012 - 09:15

    Joke:

    Hey Rieneke, een paar van de foto's van Maria naar jouw fb pagina gedeeld, vast een eerste indruk, de rest via Maria of later.....echt leuk om zo wat plaatjes bij je blog te zien. Zo genieten we allemaal mee!
    Knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 92047

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: