Outreach part 2 & Transition! - Reisverslag uit Kamuli, Oeganda van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Outreach part 2 & Transition! - Reisverslag uit Kamuli, Oeganda van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Outreach part 2 & Transition!

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

16 Juli 2014 | Oeganda, Kamuli

ENGLISH BELOW

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben begrepen is de outreach afgelopen!
We zijn in totaal nog zes dagen in Oeganda geweest waarvan we twee dagen mini seminars hebben gegeven aan verschillende kerkgroepen en predikanten (ik heb het aanleren van verhalen vertellen en behandelen gedaan!), een van ons heeft in de kerk gesproken en we zijn een dag op de school van onze gastheer geweest, die een school heeft voor kinderen die geen geld hebben voor school en hij zoekt dan sponsors zodat de kinderen toch onderwijs krijgen. Ik heb hier lesgegeven aan de docenten over de Bijbel als een boek waaruit we kunnen leren over onderwijs en hoe we betere docenten kunnen worden. Het waren superintensieve dagen, maar ik ben blij dat we ze hebben gedaan! Het was heel anders dan Congo qua cultuur en beschaving, nog steeds simpel maar met wat meer elektriciteitmogelijkheden en heel beperkt internet!

Inmiddels ben ik nu alweer 4 dagen thuis en ben ik zowel aan het opruimen van mijn reis als aan het voorbereiden voor de volgende. Wat stiekem behoorlijk heftig is, zoals wel vaker gebeurt heb ik namelijk de intensiteit van alle veranderingen een beetje onderschat. Ik ben nog bezig om te verwerken wat ik op outreach heb gedaan en geleerd, maar tegelijkertijd moet ik al dingen organiseren voor de volgende reis omdat ik eigenlijk alleen deze week en volgende week heb om dat te doen. De laatste week heb ik nodig om echt nog even tot rust te komen (poging doen tot..) en dan vertrek ik als alles volgens plan gaat in de eerste week van augustus weer richting Noorwegen.

Wat gaat er nou precies gebeuren? Ik wil graag de komende drie jaar op Skjægårdsheimen in Noorwegen gaan werken (de basis van Jeugd met een Opdracht waar ik net mijn BSN heb gedaan). Op dit moment weet ik nog niet precies hoe die jaren ingevuld gaan worden, behalve dat ik deze herfst een DTS zal staffen. Ik wil dit gaan doen allereerst omdat ik het gevoel heb dat God wil dat ik dit ga doen, maar daarnaast ook omdat ik me ontzettend thuis voel op deze basis en ik het werk wat ze op de basis doen ontzettend gaaf vind: namelijk mensen helpen om te groeien als persoon en in hun relatie met God, en ze leren om de Bijbel te bestuderen en Bijbelse principes uit te leven.

Voor zover ik op dit moment weet, zal ik deel uitmaken van de DTS-staff met nog vijf andere mensen en zijn er 11 studenten. Daarnaast zullen er nog wat basis-staff op de basis wonen, maar het is dus een relatief kleine basis.
Werken voor Jeugd met een Opdracht betekent dat je zelf in je levensonderhoud moet voorzien, maar aangezien staffen op z'n minst een fulltime baan is (als het geen 24/7 is ^^) kun je daarnaast niet werken. Vandaar dat ik op dit moment ook bezig ben om supporters te zoeken. Om op de basis te kunnen leven en eten en noodzakelijke spullen te kunnen kopen heb ik maandelijks zo'n € 380 nodig, waarvan ik al € 222 toegezegd heb gekregen! Naast financieel support heb ik echter ook mensen nodig die voor me bidden en die me moreel steunen in deze fase! Ik wil jullie daarom vragen of je erover wilt nadenken/bidden om mij op wat voor manier dan ook eenmalig of structureel te supporteren voor het werk wat ik ga doen.

Volgens mij zijn jullie dan weer helemaal bij, voor vragen of wat dan ook spreek me even aan of stuur een berichtje (rienekedebeer@gmail.com). Hier kun je het me ook laten weten als je mijn nieuwsbrief wilt ontvangen, deze zal ik gaan versturen voor mensen die graag meer betrokken willen zijn bij het werk wat ik de komende tijd ga doen.
In ieder geval bedankt voor jullie betrokkenheid bij mijn reis met God over de afgelopen twee jaar en ik kijk er ontzettend naar uit om ook mijn ervaringen in deze nieuwe fase met jullie te delen!












As you most likely figured, outreach has ended!
In total we spent six more days in Uganda, two days we gave mini seminars to different churchgroups and pastors (I did teaching on storying!), one of us spoke in the church and we went to the school of our host one day, a school for children who don't have money to go to school and he finds them supporters to give them a chance to still get an education. I taught the teachers on this school on looking at the Bible as a book that teaches us about education and about how to become better teachers. Those days were quite intense, but I am really glad we were a part of it! It was so different from Congo considering culture and civilization, still simple but with more options for electricity and very limited internet!

By now I've been home for four days and I am both cleaning up from my last trip and preparing for the next trip. Frankly, this is quite intense. As happens more often I kind of slightly underestimated the intensity of all these transitions. I am still processing what I did and learned on outreach, but at the same time I have to organise all kind of things for my next trip, since I basically only have this week and next week to get everything ready. The last week I'll need to relax a bit (attempt to..) and after that, if everything goes according plan, I will leave for Norway again in the first week of August.
What exactly is going to happen? I would like to work the next three years on Skjægårdsheimen in Norway (the base of Youth with a Mission where I just did my BSN). Right now I don't know exactly what these years will look like, except that I will staff a DTS this fall. I want to do this, first of all because I feel like God wants me to do this, and secondly because I really feel at home on this base and I think the work they do at this base is great: helping people to grow as a person and in their relationship with God, and to teach them how to study the Bible and to live out Biblical principles.

As far as I know right now, I will be part of the DTS-staff with five others and there will be 11 students. Besides that there will be some base-staff living at base, but it is a relatively small base.
Working for Youth with a Mission means you have to support yourself, but since staffing is at least a fulltime job (if it isn't 24/7 ^^) you can't work besides it. That's why I am trying to find supporters at the moment. To live and eat and buy necessities at base I need a monthly support of about $ 560, and I already have $ 333 of that amount promised from people! Besides financial support however I also need people to pray for me and support me mentally in this phase! Therefore I want to ask you to consider/pray about supporting me one way or another, one time or structurally in the work I will be doing.

So I guess you are all up-to-date again, for questions and so contact me via facebook or send me a message (rienekedebeer@gmail.com). This is also the place to let me know in case you want to receive my newsletter, which I will be sending out for people who would like to be more involved in the work I will be doing in the time to come.
Anyway, thank you for involvement in my journey with God over the last two years and I am really looking forward to share my experiences of this new phase with you as well!

  • 21 Juli 2014 - 20:45

    Joke Niemeijer:

    Hoi Rineke,

    Wat super,de stap die jij gaat zetten,samen met God.
    Je bent een kanjer,ik wil je zeker gaan volgen.
    Ben erg benieuwd liefs mij
    Een hele goede voorbereiding.
    En ik zie je natuurlijk in Augustus.

    Joke n

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 91833

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: