Why is there only 24 hours in a day?! - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Why is there only 24 hours in a day?! - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Why is there only 24 hours in a day?!

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

12 Mei 2014 | Noorwegen, Kristiansand

ENGLISH BELOW

Wauw, dat is alweer even geleden dat ik een blog heb geschreven. We zijn inmiddels alweer bezig met de volgende module (de brieven), maar had tot nu toe nog geen tijd over en inspiratie om een blog te schrijven. Afgelopen tijd was behoorlijk druk en pittig, heel goed, maar pittig.
De module 'God's Koninkrijk' was erg leerzaam, heel veel goede lessen gehad en heeft zeker een paar goede momenten met God opgeleverd. Langzaam maar zeker werk ik steeds meer door de verschillende fundamentele dingen heen die ik geloof(de) die niet waar zijn. Ik worstel me door een aantal van deze dingen heen, dit is pittig maar ik merk dat het goed is (ik zit over het algemeen lekkerder in mijn vel en ben rustiger), maar het kost veel energie en processen gaan niet zo snel als ik zou willen. Deze blog wil ik echter meer focussen op alles wat er op dit moment gebeurt buiten het schoolgedeelte om, als je meer wilt weten waar ik op schoolgebied en persoonlijk niveau mee bezig ben, voel je vrij om een mailtje te sturen (beertje_rieneke@hotmail.com) of een skypedate te maken! Ik deel het graag, moet alleen keuzes maken want ik kan helaas in mijn blogs niet alles vertellen wat ik meemaak.

Allereerst is dat namelijk outreach! Outreach begint steeds dichterbij te komen, naar mate de weken verstrijken. Dinsdag over drie weken vlieg ik al richting outreach! Heel raar om te denken dat mijn tijd in Noorwegen er alweer bijna opzit.. Maar dat betekent ook dat de voorbereidingen in volle gang zijn; op dit moment is mijn vlucht geboekt, is mijn visumaanvraag onderweg naar/in behandeling bij de ambassade en zijn we bezig om een overzicht te krijgen hoeveel ons team (en ik persoonlijk) nog nodig hebben om daadwerkelijk te kunnen gaan! Helaas is het meer dan ik had ingeschat (ik heb nog zo'n €600 nodig, bidden jullie mee dat het binnen zal komen? Op dit moment schuif ik het zorgen maken namelijk nog mooi voor me uit, maar de tijd begint zo langzamerhand te dringen!), maar we zijn hard bezig met een evenement om support te krijgen. Een van onze teamleden (Stephen) is een professioneel acteur en hij wilde zijn show sowieso al heel graag opvoeren in Noorwegen. Vrijdag 23 mei gaat dit gebeuren en we zijn in volle gang bezig met het promoten: bijna het hele eiland heeft een flyer in de bus gehad, we gaan langs bij zoveel mogelijk kerken, jeugdgroepen etcetera. Het gebouw wat we mogen gebruiken heeft ruimte voor 315 mensen, dus daar gaan we voor! Superleuk om zo bezig te zijn om een evenement te organiseren en alles wat erbij komt kijken, maar wel een lekkere extra workload naast de school.

Verder is dit de tijd van drukte en happenings, vooral in de weekenden! Vorig weekend zijn we met een hele groep van de basis naar de Preikestole (Preekstoel) geweest. Dit is een heel bekende toeristische trekpleister in de buurt van Stavanger (4 uur rijden vanaf de basis) waar je absoluut geweest moet zijn als je jezelf in Noorwegen vindt. Na een goede hike/klim (waarbij ik vriendelijk geplaagd werd dat het geen klim maar een goede wandeling is, maar dat ik dat niet weet omdat ik geen bergen heb in Nederland; het was echter echt een behoorlijke hike!) van anderhalf uur, kom je op een plateau waarvan de rand 600m steil naar beneden de fjord ingaat: kortom een superuitzicht! Ik had de hele tijd het gevoel dat ik naar een 'greenscreen' zat te kijken, zo surrealistisch met de bergen en de fjord, het water en de kleuren! Prachtig (: En natuurlijk moest ik op de rand zitten, ik kon de verleiding niet weerstaan ^^ (Foto's komen vanzelfsprekend zo snel mogelijk ook, die plaatjes wil ik jullie niet onthouden en echt waar, niks gephotoshopt!).
Dit weekend hadden we een feest voor het 20-jarig bestaan van de basis. Was erg gezellig en druk, er waren zo'n 150 gasten (inclusief de mensen van de basis waren we dus met zo'n 200 man hier)! Als mensen van de basis, waren we allemaal verantwoordelijk voor een taak of een gedeelte van het programma. Ik was ingedeeld op dinner schoonmaak en bediening tijdens het eten, en geloof mij, 200 mensen eten behoorlijk wat brood weg als jij het moet aanvullen! Ik heb behoorlijk moeten rennen, maar eigenlijk was het heerlijk om zo praktisch bezig te zijn. Met een school als de BSN komt het weinig voor dat je na een dag lichamelijk moe bent, altijd alleen je hersenen die er klaar mee zijn ^^.

We zijn nu in het midden van de module 'De Brieven', in deze module moeten we ook weer een les gaan geven! Op dit moment ben ik dus hard bezig met het bestuderen van de Galatenbrief waarover ik volgende week maandag een les moet geven.
Mijn volgende blog komt als deze module en de volgende (de module 'Discipel de landen', die duurt namelijk maar anderhalve week) voorbij zijn, net voordat ik ga inpakken voor outreach!
En in dat blog kunnen jullie uitkijken naar een beetje Noorse cultuur: komende zaterdag is namelijk de nationale dag van Noorwegen en dat wordt groots gevierd!

Snakkes! (Noorse groet, het betekent zoiets als: spreek je!)








Wow, it has been a while since I wrote a blog. By now we have started our next module (The Epistles), but until now I didn't have enough spare time and inspiration to write a new blog. The past time has been busy and at times tough, very good, but tough.
The module 'Kingdom of God' was very educative, we had a lot of great teachings and it definitely gave me some reallly good moments with God. Slowly I am working through more and more fundamental things that I believe(d) that are untrue. I wrestle through some of those things, which is tough but I can see that it is good (generally speaking I feel more joyful and more at peace), but it takes a lot of energy and processes don't happen as fast as I would want them to.
However in this blog I would like to focus more on everything that is happening outside of the classes, if you want to know more about what's going on on school and personal level, feel free to send me an e-mail (beertje_rieneke@hotmail.com) or skypedate! I like to share, I just need to make decisions, since I can't share everything that happens in my blogs.

First of all, there is outreach! Outreach is starting to get closer while the weeks pass by. Tuesday in three weeks I will be flying towards outreach! So strange to think about my time in Norway coming to an end.. This also means that the preparations are intensly going on: my flight is booked, my visa-application is on its way to/being processed at the embassy and we are trying to get an overview on how much funds our team (and I personally) still need to actually go! Unfortunately this is more than I expected (I still need about €600, will you join me in prayer that it'll come in? Right now I am trying to not think or worry about it, but time is starting to run out!), but we are working a lot to make a fundraise event happen. One of our teammembers (Stephen) is a professional actor and he wanted to perform his show in Norway anyways. Friday May 23th this will be happening and we are spending quite some time at the moment to promote the show: almost the whole isle got a flyer in the mailbox, we visit as much churches, youthgroups etcetera as possible. The building we can use has room for 315 people, so that is what we are aiming for! It is so much fun to spend time to organise an event and everything around it, but it for sure is quite some extra workload besides the school.

Furthermore, this is the time of happenings, especially in the weekends! Last weekend we went to the Preikestole (Pulpit rock). This is a very well known touristic attraction close to Stavanger (4 hours drive from the base) where you absolutely have to have been in case you find yourself in Norway. After a legit hike/climb (while people where teasing me that it wasn't a climb but a good walk, but that I couldn't know that since I don't have mountains in the Netherlands; it was however a legit hike!) of one and a half hour, you reach a platform with the edge going straight down for 600m into the fjord: an amazing view! The whole time I felt like looking at a 'greenscreen', so surrealistic with the mountains and the fjord, the water and the colours! Beautiful (: And of course I needed to sit on the edge for a while, couldn't resist the temptation ^^ (Pictures will of course come as soon as possible, I don't want to withhold these views from you and truly, nothing is photoshopped!).

This weekend we had a party for the 20th anniversary of the base. It was very nice and busy, there were about 150 guests (including the people from the base we were with about 200 people here)! As people living at base, we were all responsible for a duty or a part of the program. My duty was dinner dishes and serving & giving refills during the meal, and believe me, 200 people eat quite a bit of bread if you have to refill it! I felt like I ran around a lot, but it was actually really great to spend a day doing practical stuff. With a school like the BSN it doesn't happen too much that your body is tired after a day, it's always just your brain that is done for the day ^^.

Right now we are in the middle of the module 'The Epistles', in this module we have to give a teaching again! So, besides normal homework, I am studying the letter to the Galatians on which I will be teaching next monday.
My next blog will come when this module and the next (the module 'Disciple the Nations', since that one will only take one and a half week) are finished, just before I start packing up for outreach!
And in that blog you can look forward to a bit of Norwegian culture: next saturday is Norway's national day and that is celebrated properly!

Snakkes! (Norwegian greeting, literally: speaks, but it means the same as: see you!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 91840

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: