Stateside en het einde nadert.... Van dts! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Stateside en het einde nadert.... Van dts! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Stateside en het einde nadert.... Van dts!

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

16 Maart 2013 | Verenigde Staten, Chicago

Waar zal ik beginnen? We hadden zo'n druk programma tijdens stateside, maar het was wel echt heel cool en leerzaam! Een korte samenvatting? Komt 'ie!
We hebben presentaties gehouden in kerken, scholen, jeugdgroepen, focusavonden van kerken, dienst van een soort van jeugdgevangenis; om te vertellen over outreach en bewustzijn te creeeren voor mesenhandel en de problemen in de wereld. Tijdens deze presentaties deden we bijvoorbeeld een drama, verhalen van outreach, filmpjes van outreach, kleine preekjes, dansen of gesproken woord (een gedicht op muziek met heel veel emotie voorgelezen, heel gaaf!). En we hadden een souvenirshop met producten uit onze outreachlanden waarvan al het geld teruggestuurd wordt naar de ministries waarmee we gewerkt hebben! Verder hebben we "service projects" gedaan, hout hakken (ik heb een aanhanger vol met gehakt hout opgestapeld zodat het niet omviel en er zoveel mogelijk in paste, mooie workout xD), ontbijt opdienen om 6 uur aan daklozen, boeken uitgezocht in een soort van voedselbank welke wel en niet weggegeven konden worden en 500 nieuwsbrieven gevouwen, in enveloppen gedaan adresstickers enzo eropen dichtgelikt (nee hoor "dichtlikkken" hebben we met een sponsje met water gedaan :P). Daarnaast hebben we met verschillende "contacten" (hihi klinkt super pro toch?! :P) geluncht of avondeten gegeten, families van teammates gezien, gecrasht op iemands vloer (die we niet eens goed kennen xD) omdat we die ochtend om 2uur vertrokken waren en dus supermoe waren :P),diskgolf gespeeld (soort frisbee maar beter en als je het frisbee noemt worden ze boos :P) en naar het Freedom Center geweest, een museum over slavernij maar niet alleen geschiedenis ook hedendaagse slavernij, dus sexindustrie, kinderarbeid enzovoort. Was best indrukwekkend!
Dus valt best mee toch? Dit alles in acht dagen, plus in totaal meer dan 24 uur in ons busje :) 
Haha, er waren zelfs events gecancelled :P
Het was echt cool om op stateside te zijn, heel veel leuke reacties van mensen en in het geval dat je plankenkoorts had, je komt ervanzelf overheen, haha :P 

Nu is het bijna tijd voor graduation. Het was zo leuk om iedereen weer terug te zien en we hebben echt nog twee laatste gezellige dagen gehad! Vanavond na graduation gaan Maria en ik meteen vertrekken naar het centrum van Madison want vannacht om 3uur gaat onze bus naar Chicago :) 

Maria en ik hebben in Chicago in twee dagen de grootste shoppingmall (Watertowerplace, met acht verdiepingen) helemaal doorgewerkt. Was echt superlachen, veel passen en kijken en niks kopen:P
Blijkbaar komen mensen voor twee dingen naar Chicago, voor shoppen en eten. Wat hebben deze in gemeen?! Je moet er geld voor hebben... en dat hadden wij niet, maar whatever we hebben veel fun gehad :)

De vlucht gaf weer behoorlijk wat issues, onder andere dat we onze connectie op Londen misten doordat de vlucht van Chicago vertraagd was dus we kwamen uiteindelijk twee uur later aan op Schiphol, maar we zijn weer op Nederlanse bodem.. ;)

Het voelt heel onrealistisch om weg te gaan van dts en terug naar Nederland (voorlopig in ieder geval..) net alsof of dts of Nederland niet echt is.. Ik ben pas drie dagen weg van dts en ik mis nu al mensen :P  dat klinkt echt zoetsappig maar vergis je niet in een halfjaar samenleven met mensen :P 

Als ik terugkijk op dts (voor zover ik het al verwerkt heb nu :P) heb ik vooral geleerd dat God heel persoonlijk is en dat je geloof enzo niet helemaal hoeft te snappen, want om eerlijk te zijn, snap ik er niks van! Iemand die vrijwillig sterft voor je? Een slordige tweeduizend jaar geleden, waarom zou mij dat nog steeds beinvloeden?! Doesn't make sense, does it?! Een persoon die alles gemaakt heeft wat we zien om ons heen en het leuk vindt om gewoon te chillen met mij.. Nope nu even realistisch.. 
En toch, ergens knaagt het vanbinnen dat het wel waar is, ik snap het niet maar ik weet diep vanbinnen dat het waar is. En hoe en wat, geen idee, maar dat is prima, het antwoord "geen idee" is een opluchting weetje? Ik hoef het niet allemaal te weten en te snappen, ik hoef het niet allemaal zelf in de hand te houden. En eigenlijk (tegen mijn verwachtingen in :P) is het best lekker om te weten dat ik de wereld niet hoef te laten draaien,, dat gebeurt vanzelf wel. Het is nog steeds leren loslaten maar sommige momenten dat ik het doe, voelt het eigenlijk heel goed :) 
Dus komende tijd ga ik echte quality time met Jezus hebben, want er is nog een boel wat ik niet weet over Hem. En hij is best interessant weet je ;) lekker samen chillen, skeeleren, puzzels maken, wandelen etc. :) 
En wat ik leer en hoe het verder gaat dat komt vanzelf wel, ik hoef het niet kloppend te maken :) 


  • 16 Maart 2013 - 22:52

    Jose :

    Hoi Rieneke,

    Zo jij bent snel in de pen geklommen.
    Ik wens je een goede tijd toe en succes met acclimatiseren.
    Gods zegen en wijsheid gewenst met het nadenken over de toekomst.

    Hartelijke groet,

    José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 91859

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: