Christmasbreak & bijna op outreach! - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Christmasbreak & bijna op outreach! - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Christmasbreak & bijna op outreach!

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

30 December 2012 | Verenigde Staten, Madison

Haaaaaii allemaal!

Afgelopen week was een erg hectische week met veel wisselende emoties,, xD
Zaterdagavond eerst het feest van papa en mama natuurlijk, kadogeld was bedoeld voor Spoil The Kids (leuke verwendingetjes voor de kinderen waar we naartoe gaan) en we hadden een megaopbrengst! Bijna 900€! Dus allemaal supersupersupersupdepermega bedankt! :)

De dagen erna lekker met een aantal vriendinnen afgesproken, vervolgens hadden we kerst en donderdag ging om half3 's ochtends alweer de wekker omdat mijn vlucht om kwart over 7 vanaf Schiphol zou vertrekken.

Maar eerst over het korte zijn in Nederland, het was behoorlijk pittig qua cultuur. Ik had daar helemaal niet aan gedacht maar schijnbaar heb ik toch al meer Amerikaanse cultuur overgenomen dan ik dacht, dus dat was behoorlijk omschakelen. Verder omschakelen van een leefgemeenschap met leeftijdsgenoten naar een gezin was ook even behoorlijk wennen. XD
Een voorbeeld van mijn veranderde cultuur?! Ik ging met mama boodschappen doen bij de AlbertHeijn de zaterdag voor kerst. Mama lachte zich kapot denk ik, ik werd helemaal claustrofobiach van de hoeveelheid mensen op een kleine ruimte. Ik wist niet meer hoe ik mijn karretje tussen de andere karretjes doorkreeg... Jep Nederland is veel kleiner en compacter dan de States.. XD

Okay en toen donderdag kwam ik terug hierheen. Vlucht verliep opzich prima, ik had alleen vrij weinig tijd op Chicago om over te stappen en toen werd ik eruit gepikt voor extra paspoort/visum controle.. Maargoed ik dacht laat ik maar gewoon nu even tot rust komen en dan komt het vast goed, ik moest namelijk eerst in zo'n wachtruimte zitten totdat iemand me zou roepen en toen ik geroepen werd, vroeg ik voor een visum tot maart en die douanepersoon zei, ach ik geef je gewoon weer zes maand (tot juni) das wel zo relaxed als er iets verandert met je vlucht ofzo,, dus ik dacht, prima ik houd je niet tegen! :P En toen gerend over Chicago airport, en toen was ik precies op tijd voor mijn vlucht :)

Dus nu ben ik alweer twee dagen hier, twee chaotische dagen tot en met xD eerst zouden we vanochtend vertrekken maar nu vertrekken we morgen ochtend om 5uur 's ochtends. Spullen pakken was een ramp,, ik ben vrij chaotisch en als ik zoiets dan niet supergeorganiseerd kan inpakken heb ik absoluut geen goed overzicht, maar pakken met dertien meiden in dezelfde slaapkamer is niet georganiseerd mogelijkxD dus ik hoop dat ik alles heb, maargoed volgens mij heb ik nu alles gepakt in een trolley en een rugzak, met mijn kussen en slaapmat los.. Dat is mijn leven voor de komende twee maanden :)

Okay, verdere update over onze outreachfunds. Vandaag gingen we bidden over naar wie ons teamfonds zou gaan. We hadden eerst het idee dat we het moesten verdelen over de mensen die nog wat nodig hadden in ons team, dat zijn de Stensons (onze leiders) en Katie. Toen gingen we weer bidden over hoe we het moesten verdelen, toen dacht ik aan eenderde/tweederde, twee mensen kregen 20 en 40 als getallen, eneen meisje kreeg het getal 581. Toen bleek dat 581 exact de hoeveelheid was die Katie nog nodig had (dat had ze niet aan dat meisje verteld!) en dat het ongeveer tweederde van het hele fonds was... Toeval?! Ik weet het niet, maar het is echt supercool! Dus alleen de Stensons hebben nog ongeveer 600€ nodig en dan heeft iedereen al zijn geld! :)
Verder hebben een heleboel mensen gewoon van de hele school afgelopen dagen echt super hoeveelheden geld gekregen! Een meisje kreeg ineens 1200$, een ander meisje 500$, een jongen bijna 1000$, etc! Echt gaaf om te zien hoe er echt belachelijke bedragen binnenkomen! Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel twijfelde dat iedereen op outreach zou kunnen toen we voor de break nog 60.000$ nodig hadden, maar volgens mij is echt bijna iedereen inmiddels voorzien! Dus als je bidt voor ons, is dat zeker een dankpunt!:)

Morgen gaan we vroeg vertrekken, we rijden twaalf uur naar Wichita, Kansas vervolgens overmorgen naar Juarez, Mexico weer twaalf uur rijden. Dan een overnachting daar, de volgende dag stappen we op de bus naar Mexico City, een vierentwintig uur durende rit. En daar verblijven we de eerste twee weken! Ik probeer in Mexico elke twee weken een blog te schrijven, dus jullie horen weer van mij!
Ik heb er superveel zin in, hoewel ik nog niet echt een idee heb wat we precies gaan doen xD het wordt vast cool! :)

Nou dan zijn jullie weer bijgepraat, denk please aan ons in je gebeden,
Gebedspunten; een veilige reis, dat het geld voor de Stensons binnenkomt (bid misschien ook of God je vraagt om iets te geven,,) dat de mensen waar we naartoe gaan dat hun harten worden voorbereid en dat ons team steeds closer en sterker wordt!

Nou tot over twee weekjes (waarschijnlijk)! :)

  • 30 December 2012 - 11:29

    Puck:

    Heey Rieneke,

    24uu rijden aan1 stuk door???? Nou ofhetaan 1 stuk doori of niet ik heb medelijden en veel succes en ik help je hopen/bidden dat de Stensons aan hun geld komen!!!

    Ly

  • 30 December 2012 - 13:25

    Jos De Beer:

    Ha die Rienie,
    Goede reis en rust van binnen!
    Liefs, pap

  • 01 Januari 2013 - 09:56

    Heidi Katt.:

    Hee Rieneke,

    Ten eerste: een heel goed, gezegend nieuwjaar toegewenst, waarbij God heel dichtbij mag zijn!

    En verder, een hele goed reis gewenst, heel veel succes met alles!

    Liefs,
    Heidi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 91906

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: