Outreach & Thanksgiving - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Outreach & Thanksgiving - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Outreach & Thanksgiving

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

24 November 2012 | Verenigde Staten, Madison

Halloo leuke mensen! :)

Daar is er weer één! Deze keer zit ik mijn blog te typen bij de houtkachel lekker weggezakt in een stoel, nou hoor ik je denken, goh gezellig! Jaa zeker! Maar ook noodzakelijk xD deze week was namelijk thanksgivingbreak, dus het altijd al koude gebouw is nu ook nog maar half verwarmd omdat de meeste mensen weg zijn. De enige warme ruimte is dus de backporch waar een lekker houtvuurtje brandt..

Maargoed! :P deze week hadden we outreachvoorbereiding van zondag tot en met dinsdag. Vooral veel in de outreachteams gezeten en gekeken wat we voor kwaliteiten in ons team hebben en wat we willen brengen in (in ons geval) Mexico. Was heel leuk om zo verdiepend met de outreach bezig te zijn! En daarnaast hebben we geleerd om een duidelijk getuigenis te vertellen (dus geen 'vage' woorden en een duidelijke lijn), een verhaal uit de bijbel goed na vertellen (uit het hoofd) en vragen verzinnen bij een verhaal en we hebben gekeken naar hoe je een publiek echt bij je verhaal kan betrekken. Als je het zo hoort denk je, waarvoor moet je dat leren?! Tenminste dat dacht ik eerst, maar ik heb er heel veel aan gehad! Je wilt immers dat je verhaal goed overkomt! En ik heb ontdekt dat ik schijnbaar goed verhalen kan vertellen, want toen ik mijn verhaal vertelde (Jezus loopt over het water) was mijn hele team superenthousiast over hoe ik het vertelde! XD en daarnaast teambuilding gedaan, dus gevingerverfd, over zo'n touw boven de grond gelopen en lekker samen geluncht met ons team.
Maandagaond hadden we met de hele dts een thanksgiving maalltijd, dat voedsel is raar joh! :O allemaal rare smaken enzo, maar wel leuk om meegemaakt te hebben. Daarna hadden we "open mic" avond, ik had het gevoel dat ik iets moest delen wat ik net had geleerd, (maar even qua achtergrond, ik was al een week snotterig en ik had op die avond het stemvolume van fluisteren, mijn stem was zo goed als weg, en dat is niet overdreven! Mijn tafelgenoten moesten drie keer vragen wat ik zei...) Dus ik dacht, ja grappig God, ga ik iets delen met mijn stem,, nee vanavond mogen anderen gaan. Maar na een tijdje had ik toch het gevoel dat ik moest gaan. Dus ik dacht okay ik probeer het wel en ik vraag gewoon een vriendin als backup dat ik in haar oor kan fluisteren en zij het over de microfoon zegt als het echt niet lukt, dus ik ging op, verontschuldigde me voor mijn stem en vertelde mijn ding met een stem die duidelijk genoeg was om alles te vertellen! Coincidence? De rest van de avond had ik geen stem meer,, coincidence?! Ik denk van niet! Voor mij was het een les, als God iets vraagt om te doen, zorgt hij dat je het kunt doen ook al moet je soms eerst gehoorzamen voordat je ziet dat hij het regelt!
Verder hebben we zoals jullie wel gezien, gebrainstormd over fundraisen en zijn nu inmiddels dus aan het fundraisen voor onze outreach!

En dan de tweede helft van de week; vanaf woensdag was iedereen weg, op vijf meiden (waaronder ik) na. Dus we hebben heerlijk uitgeslapen elke dag, lekker eten gegeten, oreocremepie gemaakt, blackfriday wezen shoppen (vanaf middernacht op de donderdag van thanksgiving start black friday, een dag met waanzinnige kortingen overal) wat min of meer betekent vier uur lang in de rij staan en tussendoor naar een andere lijn rennen voor het volgende onzinnige product xD was superhilarisch! En verder hebben we filmpjes gekeken, ben ik mutsjes aan het haken en hangen we een beetje rond op de basis, echt heerlijk! Ohja en we hebben kerstversiering opgehangen xD op zijn amerikaans, niet nederlands, dus overal hangen lampjes en zo en we hebben van die kleine sokjes opgehangen voor iedereen :) (ja net zoals in die amerikaanse surrealistische films, geloof me Amerika is meer zoals die films dan we denken xD ) Even bijkomen en echte alleentijd in plaats van met muziek in je oren naar een muur kijken en doen alsof je alleen in de kamer bent (met z'n tienen tegelijk xD). En nu is het alweer de eennalaatste dag van de break, vandaag komen er alweer wat mensen terug en morgen komt iedereen terug en dan maandag start het laatste deel van de lesfase; we hebben nog maar drie lesweken dan nog een week outreachprep (voorbereiding) en dan is het alweer christmasbreak :O 

Nou dat was alweer mijn week! Ik hoop dat jullie het nog steeds interessant vinden om mijn leven hier te volgen! :) 

  • 24 November 2012 - 20:33

    Heidi Kattenberg:

    Zeker leuk om te lezen Rieneke :-)! De tijd gaat alweer snel joh, outreach komt er al weer snel aan. Best bizar eigenlijk, heb ergens het gevoel dat je nog maar net weg bent. Tof om te lezen dat je wel voldoende stem had om te vertellen wat je wilde vertellen. Merk je ook echt dat je groeit in geloof en persoonlijk nu je daar op outreach bent?

    Geniet van God, de mooie mensen, de warme vuurtjes, alle mooie dingen daar :-). Nog een gezegende tijd toegewenst!

    Liefs,
    Heidi

  • 24 November 2012 - 20:36

    Rieneke DB:

    Hee Heidi!
    Jaa voelt inderdaad heel snel xD ik leer heel veel en ik probeer het ook echt zodanig eigen te maken dat het blijvend is, maar ik leer zoveel dat ik straks nog wel een jaar kan verwerken denk ik xD maar ik merk aan mezelf wel echt al dat ik groei en verander jaa ;) hopelijk merken anderen het ook :P

    Thnks!

  • 25 November 2012 - 22:57

    Jos De Beer:

    Hoi Rieneke,

    ja zeker vind ik t leuk om dit te lezen. Kunnen wij t toch een heel klein beetje meebeleven op afstand!
    Dat van je stem is echt ene hele gave getuigenis, hoor. Inderdaad zo is God, soms denken we veel te ingewikkeld en moeilijk, maar is Hij er gewoon als je gaat doen waarvan je weet dat Hij dat vraagt of van je wil.
    Helemaal super!

    Liefs, pap

  • 28 November 2012 - 20:39

    Puck :

    Heey pieneke
    Moest je de bijbel uit je hoofd leren?
    Dan kan je wel meedoen aan de bijbel quizzzzzzzzz als dat zo is verlies ik helemaal bij bij el speelletjes (alsof dat nog niet zo was)

    Xxxly

  • 28 November 2012 - 22:09

    Rieneke DB:

    Nee ik heb maar een bijbelverhaal geleerd :P (jezus die over het water liep ;) ) maar ik wil wel meer vehralen leren jaa :P maar niet de hele bijbel in detail elk vers xD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 91837

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: