Mensen, Sprekers, Gekkenhuis, oftewel Conferentie! - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Mensen, Sprekers, Gekkenhuis, oftewel Conferentie! - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Mensen, Sprekers, Gekkenhuis, oftewel Conferentie!

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

03 November 2012 | Verenigde Staten, Cincinnati

Okee deze week start op zaterdag, ik heb vrijdag op zaterdag bij oma en mama in het hotel geslapen, supergezellig en genoten van hun warme bubbelbad en hete douche :) zaterdag zijn we naar de boerenmarkt in Madison geweest en wezen shoppen :) heb een superleuke tijd gehad met hen en het was zo leuk om ze mijn leven (min of meer) hier te laten zien!
's avonds weer terug naar de basis en veel te laat naar bed voor de tijd waarop we volgende dag zouden vertrekken, 6am xD dus volgende dag, wekker ging om 5 uur, wij zitten om 6.05 (record only 5 minutes late xD) in de bus, moeten we wachten op een andere dts die meerijdt, die komt eindelijk om 6.45 aan dus om 7uur vetrekken we dan eindelijk richting de conferentie in Cincinatti, Ohio. 
7.15am, onze bus besluit dat hij ver genoeg heeft gereden en stopt ermee.. Dus allemaal mensen gingen bellen en proberen het te fixen, wij zitten in de bus te wachten wat er gaat gebeuren.. Komt er een mevrouwtje naar buiten (bij wie we zo ongeveer in de voortuin stonden) of we voor het ontbijt kwamen,, haha nee mevrouw 46 mensen voor het ontbijt in uw huisje zullen we u niet aandoen :P but thanks anyway!
Na twee uur besluit de staff om ons terug te brengen naar de base in andere auto's. iedereen weer op de base, 5minuten later: de bus doet het jongens! Vertrekklaar maken! :) I LOVE YWAM :D
But anyways, verder weinig troubles gehad op de rit, we kwamen halverwege de eerste meeting op de conferentie aan.
We sliepen op de grond in een afgedankte gymzaal, douches in de basement, gewoon een massadouche dus iedereen moest badkleding meenemen anders moest je douchen in je pieliewielie met iedereen.. 'S ochtends de meiden, 's avonds de jongens xD om 7uur zouden we elke dag vertrekken vanaf de gym om te gaan ontbijten en de rest van de dag op de conferentieplek door te brengen. En je kon douchen vanaf 5uur.. Maria en Rieneke; no way dat we opstaan voor een douche om 5uur! Dus wij zetten onze wekker om half7, en de grap is, iedereen gaat om half6 ofzo, dus om half7 vliegen we een lege douchekelder in en zijn we heerlijk opgefrist precies op tijd klaar om te vertrekken, this is how we roll :D
De conferentie heette "Finish the task", het ging over zendelingenwerk en wat God doet in de levens van mensen door zendelingen. Het was wel gaaf, maar het gaafste was dat God echt in mij aan het werk is!
Iets wat ik met jullie wil delen, omdat het voor mij heel belangrijk was, is een tekst uit de bijbel die een vriendin mij hier gaf, Colossenzen 3:10, hier staat; 'put on the new-self, which is by a renewal of knowledge' WOW! Een vernieuwing in je denken, je gedachten, je weten, dus niet in je gevoelens! Ik worstelde nogal met God niet voelen en dan dus twijfelen of Hij wel bestond, maar weetje? Onze gevoelens zijn niet de dingen die ons geloof bepalen! Geloof is een zekerheid, een weten dat God bestaat, weten dat Hij awesome is en voor ons zorgt en om ons geeft, zelfs als we hem helemaal niet voelen! Dat was echt iets wat ik heel gaaf vond om te ontdekken! Dat ook als ik hem niet voel, ik mezelf mag herinneren aan het weten van mijn geloof dat ik heb, en dat uitleven!
Ik heb echt een aantal supergave mensen ontmoet die het voor mekaar kregen om me uit te laten stappen en te geloven in mezelf en niet bang te zijn wat anderen denken! Wel raar om dan donderdag afscheid te nemen, wetend dat je elkaar waarschijnlijk nooit meer ziet, maar gelukkig bestaat facebook :) 
Dus donderdagavond zijn we na de conferentie meteen in de bus gestapt en weer terug naar huis gegaan, was een leuke rit, vooral omdat we weinig ruimte hadden en iedereen in de grappigste posities probeerde te gaan slapen; in het middenpad, zittend op de grond met je hoofd op het bankje, liggend half gedraaid tussen twee bankjes op de grond (waar je voeten horen jaa :P) met je rug naar de rijrichting half hangend op de zitting, (jaaa je raadt het al,, dat was alllemaal ik xD waar zou die nekpijn vandaan komen?! XD) en toen we dus 's ochtends om 6uur ofzo terug kwamen, ging iedereen weer naar bed en ik heb tot 2.30pm geslapen xD vervolgens hadden we de graduation van 5meiden van de dts die deze zomer had plaatsgevonden, was gezellig, maar wel raar om te beseffen dat dts gaat eindigen op een bepaald punt:O
Dus weer laat naar bed en vanochtend om 9uur klaarwakker terwijl ik nog moe ben, hallo rythme xD 
Oh iets wat minder leuk is, de jongen van wie de vader is overleden heeft besloten dat hij stopt met dts, het werkt voor hem toch niet om zo around een grote groep te zijn en niet bij zijn familie tijdens het rouwproces.. Dus hij is gister definitief teruggevlogen naar huis. We gaan hem allemaal super missen, maar het is goed dat hij met zijn familie samen door dit proces gaaf denk ik!
Dus jaa, dat is pretty mich my week,, proberen vanacht weer een goede nacht te maken, morgen nog een beetje bijkomen en dan maandag weer normaal dts-schedule xD 

  • 04 November 2012 - 14:37

    Lidy:

    heeeee Rieneke,
    wat mooi om te lezen wat je ontdekt hebt!
    een belangrijk iets voor gevoelsmensen! !(en ook voor alle anderen natuurlijk)
    weten: Hoe dan ook, Hij is er bij, een zekerheid!
    weer een hele goed gave week gewenst.
    groetjes van Lidy

  • 04 November 2012 - 15:10

    Elsemieke:

    Haaaaa Rieneke! :)
    Wat een eye-opener! Waaaw! En wat leg je het super uit...
    (ook best een goede les voor mij)
    Ik wens je een super goede week toe, aankomende week!
    En blessings from the Lord!
    Xxxxx Elsemieke

  • 04 November 2012 - 15:10

    Elsemieke:

    Haaaaa Rieneke! :)
    Wat een eye-opener! Waaaw! En wat leg je het super uit...
    (ook best een goede les voor mij)
    Ik wens je een super goede week toe, aankomende week!
    En blessings from the Lord!
    Xxxxx Elsemieke

  • 04 November 2012 - 17:03

    Ans Vos:

    Hartstikke mooi, Rieneke. Ik geniet van je verhalen.

  • 04 November 2012 - 17:30

    Rieneke DB:

    nieuwe mensen
    Een onderdeel dat ik wel leuk vond van de conferentie is dat je er een heleboel nieuwe mensen ontmoet! Zo bleek er nog een meisje uit Nederland te zijn, blijk ik een tweelingzusje in nederland te hebben (er kwam een gast naar me toe om te vragen of ik uit nederland kwam, hij kent namelijk een meisje dat heel erg op mij lijkt en in nederland woont), een gast wou op de foto met ons omdat zijn opa uit nederland komt, een ander meisje bleek een nederlandse moeder te hebben en gewoon veel gesprekken met mensen van andere basissen.

    Dit stukje heb ik even gekopieerd van Maria's blog, nog wel grappig xD
    Er was ook og een Canadees meisje met een echte Nederlandse moeder, zo grappig xD schijnbaar waren er heel veel Nederlanders geemigreerd naar Canada en de omgeving waar ik nu zit in de States xD

  • 05 November 2012 - 16:25

    Puck:

    vet geniaal dat jij een nepecht tweelingzusje hebt

  • 05 November 2012 - 22:55

    Rieneke DB:

    Haha oh nee xD dat was Maria :P ik heb gewoon copy paste gedaan van haar blog ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 91832

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: