Titel.. Uhm, "deze week"?! :P - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu Titel.. Uhm, "deze week"?! :P - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Rieneke DB - WaarBenJij.nu

Titel.. Uhm, "deze week"?! :P

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

20 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Madison

Dagdag luitjes!
Er is alweer een week voorbij.. Ik zit nu te wachten tot mijn wasje weer schoon is en dus kan ik mooi van de gelegenheid gebruik maken om even een blog te typen!
Uhm, om bij het begin te starten deze week was het onderwerp "Character of God" we hadden een heel grappige teacher. Hij deed een aantal dingen die sommige mensen wat voor het hoofd stotten, maar eigenlijk vond ik het vrij verfrissend, en het werkt echt! Dus als je dit leest, niet gaan steigeren, maar er eerst goed over nadenken :P 
Wat we bijvoorbeeld deden, is het verhaal van de schepping lezen, maar in plaats van God lazen we Bob. Niet om God kleiner te maken, maar we lezen de bijbel vaak zo automatisch dat we niet zo veel uit de verhalen halen als erin zit! Ik vind het echt een aanrader, lees de schepping met Bob en kijk eens voor jezelf wat je leert over Bob als dit een verhaal van zijn leven is! Dan zie je ineens (had ik in ieder geval) dat Bob best wel pretty awesome is. Hij vertelde wat dingen over het universum, men dat is huge! En dan staat er alleen maar één zinnetje in de bijbel,, hij maakte de sterren. Best indrukwekkend! 
Zo hebben we een deel van het oude testament doorgenomen, Jason (de teacher) vertelde verhalen met achtergronden of hervertelde verhalen (het verhaal van de verloren zoon vanuit het dagboek van de vader, echt gaaf!) veeel geleerd, maar ook veel om te verwerken :P
Verder heeft de jongen van wie de vader was overleden, (de begrafenis was afgelopen maandag) besloten om toch verder te gaan met DtS! Dus daar waren we allemaal heel blij mee :) hij is donderdag avond aangekomen en draait dus nu min of meer weer mee, echt respect!
Verder,, uhm donderdag avond hadden we "love feast". Dat is een gezamenlijke maaltijd , een beetje dressy (opgetut :P) en met een bepaald thema. Het thema voor deze donderdag was "the passion of Christ".  Het was zo leuk om allemaal op te tutten en weer even echt vrouw te voelen :P (we lopen hier het grootste deel van de tijd in sweatpants en zonder make up enzoo xD) ik miste alleen mijn pumps :( maarjaa :P voor foto's, zie facebook! 
Vrijdag ben ik met mijn smallgroup wezen shoppen in een supergrote shoppingmall, superleuk alleen jammer dat ze geen gratis spullen hebben xD .. En 's avonds was het concert waar Maria en ik heengingen :D het was heel apart, al de bands waren rockbands maar toen we daar aankwamen was de gemiddelde leeftijd 45 ofzoo xD en de enige mensen van onze leeftijd, waren met hun ouders xD dus de bands waren super, alleen het publiek viel tegen.. Gelukkig was het de tweede helft beter, toen gingen mensen ook een beetje dansen, daar ga je dan met je idee dat Amerikanen losgaan :P 
Maargoed toen we het vroegen aan een van de bandleden van Hyland zei hij ook dat dit niet normaal is :P we hadden Hyland, Rhett Walker en Fireflieght (ofzo xD) in het "voorprogramma" en daarna Kutless! De kleinere bands waren ook echt vet :) en we hebben de bandleden van Hyland en Rhett Walker ontmoet. Hyland waren echt cuties en Rhett Walker,, tsja apart :P wel grappig, één van de bandleden van Rhett Walker, had ook een DtS gedaan maar dan in Australie. Pas maar op, YWAM'ers zijn overal ^^
En dan vandaag, we zouden eerst de eindspellen doen van survivor, maar na een stemming waren er maar 7mensen vóór de spellen, dus nu zijn we met een klein groepje naar een kringloop geweest van Het Leger des Heils (Salvation Army) en nu Laundry en zometeen nog even naar de Wallmart en dat is dan weer mijn zaterdag :P behalve dat ik nog wat huiswerk moet maken,,, maar dat komt morgen wel (A) dus, dat is mijn week mensen:) 
Nog 3minuten om te overbruggen voor mijn was klaar is xD en dan nog drogen,, maarjaaaa komt wel goed. Ik laat weer van me horen :) 
Ps. Thnks voor al jullie lieve, leuke en geinteresseerde reacties! Dat doet me echt goed, zo ver weg en dan elke keer mensen die naar me vragen of reageren op mijn blog.. Dus bij deze dankjulliewel voor jullie meeleven :D

  • 21 Oktober 2012 - 19:08

    Jos:

    Als ik dat geweten had was ik ook naar kutless gegaan.....

    Groetjes, pap

  • 21 Oktober 2012 - 22:30

    Rieneke DB:

    Haha van mij mocht je :P

  • 21 Oktober 2012 - 23:31

    Lidy Passchier:

    heee, hallo daar!
    heel boeiend dat verhaal met Bob.... dichterbij maar toch ook weer nog groter in zijn creatie! heel apart!
    nou, veel succes met alweer een volgende boeiende, verfrissende en leerzame week! in dat opzicht ben je een echte bofkont! groetjes van hier...Lidy

  • 22 Oktober 2012 - 14:45

    Mariëlle:

    Ha Rieneke!

    Leuk om weer wat van je te horen/lezen. En wat gaaf dat je naar Kutless bent geweest!
    Dat verhaal met Bob ga ik nog maar eens uitproberen, ik ben benieuwd.

    Fijne week!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Via dit blog houd ik je op de hoogte van mijn reizen en mijn weg met God. Through this blog I will keep you updated on my travels and path with God.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 91854

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 06 Juli 2017

Begin Van Een Nieuwe Fase / Start Of A New Season

31 Maart 2013 - 19 Juli 2014

The Journey Goes On

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Children@Risk DTS in Madison, Wisconsin

Landen bezocht: